• Börbrink

Utomlvedshavandeskap

Jag är jätteorolig att jag ska råka ut för utomlvedshavandeskap en gång till.
    Visst jag vet att chansen är större att det fäster rätt än att det hamnar fel igen.
    För det sa dom på sjukhuset.
    Men har någon av er haft utomlvedshavandeskap och sedan lyckats bli gravid på vanligt sätt.
    Då jag fick operera bort min ena äggledare så är jag orolig att det händer igen och det finns det ingen chans för oss :(
    Finns det någon vänlig själ som kan lugna mig lite :(

• Svar på tråden Utomlvedshavandeskap
  • Pimpinellan

Vet en som hade tror jag tre på raken! Dessutom efter IVF vilket ska vara omöjligt. Men sen lyckades hon! Glad 

• Börbrink
    Pimpinellan skrev 2017-01-15 14:17:56 följande:

Vet en som hade tror jag tre på raken! Dessutom efter IVF vilket ska vara omöjligt. Men sen lyckades hon! Glad 

Tre på raken :O jösses. Usch det hopas jag verkligen inte det händer. :O
  • pandoraDiem

Jag råkade ut för utomkvedes och blev av med ena äggledaren. Ett år senare lyckades jag bli gravid igen och nu sitter jag här med min 2.5 månader gamla son :) jag fick göra tidigt ultraljud redan v6+1 för att kolla att graviditeten satt rätt. Till mig sa de att risken för ytterligare ett utomkvedes var större än vanligt men fortfarande betydligt mindre än att råka ut för ytterligare ett, speciellt då äggledare opererades bort.

Lycka till, det kommer nog gå bra!

• Börbrink
    pandoraDiem skrev 2017-01-15 19:35:30 följande:

Jag råkade ut för utomkvedes och blev av med ena äggledaren. Ett år senare lyckades jag bli gravid igen och nu sitter jag här med min 2.5 månader gamla son :) jag fick göra tidigt ultraljud redan v6+1 för att kolla att graviditeten satt rätt. Till mig sa de att risken för ytterligare ett utomkvedes var större än vanligt men fortfarande betydligt mindre än att råka ut för ytterligare ett, speciellt då äggledare opererades bort.

Lycka till, det kommer nog gå bra!

Ja, dom sa till mig att det är en risk att det händer igen och att jag ska göra ultraljud tidigt när jag blir gravid.
    Och det är snart ett är sedan utomlvedshavandeskapet hände.
    Det är nog därför rädslan sitter i så pass stark som den gör.
    Men vi hoppas naturligtvis på att det ska sitta rätt vi vill verkligen ha vår första bebis mer än något annat.
    Så att det ska vara fel sitter ju i huvudet tyvärr :(
Svar på tråden Utomlvedshavandeskap