• Anonym (TS man)

    Tjafs hemma när syster och svåger var här

    Jag har fått fnatt på hela situationen i helgen. Jag bjöd över min syster och svåger. Vi hade det trevligt och min fru lagade mat. Sedan kom fyllan igång och min fru började givetvis skryta över sina margaringyfflar som hon bakat. Min svåger som var berusad vid detta tillfälle ville fokusera på det som fanns på tv. Så han ropade "håll käften din jävla margarin-slampa" till min fru medan hon pratade för fullt om sina bakelser. Min fru reagerade genast på detta och talade om för honom att han ska se över sin kvinnosyn varpå min svåger viftade bort henne med handen.

    Efter besöket blev det ett helvetes liv hemma bara för att jag inte sa ifrån min svåger.

    Försök förstå mitt problem. Så fort jag har stått upp för min fru så blir hon arg och säger "jag klarar mig själv, jag är ingen kvinna som behöver skydd av en man!" Och nu när jag inte står upp för henne så säger hon "varför står du inte upp för mig din odugling!"

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Tjafs hemma när syster och svåger var här
  • Anonym (Omg)

    Om detta är sant och inte ett försök att skämta och om din svåger verkligen kallade dom fru för det som han sa så hoppas jag han ALDRIG får komma hem till er igen. Hade jag varit din fru hade han fått en snäll efter det uttalandet.

  • Anonym (Omg)
    Anonym (Omg) skrev 2017-01-15 22:44:29 följande:

    Om detta är sant och inte ett försök att skämta och om din svåger verkligen kallade dom fru för det som han sa så hoppas jag han ALDRIG får komma hem till er igen. Hade jag varit din fru hade han fått en snäll efter det uttalandet.


    Fått en smäll inte snäll
  • Aikido
    Anonym (Omg) skrev 2017-01-15 22:45:06 följande:
    Fått en smäll inte snäll
    Spelar ingen som helst roll om svaret är sammanhängande eller ej i en tråd som denna.
  • Anonym (C)

    Man ska inte lyssna på berusade personer. Förmodligen ångrar sig personen nu. Dock så borde din fru vara stark nog att stå på sig. Att springa till sin man så fort nån säger nåt dumt? Nej, din fru beter sig lika dåligt som din svåger.

Svar på tråden Tjafs hemma när syster och svåger var här