• babydreams

    Tips på liten, smidig och stadsvänlig barnvagn? :)

    Hej!

    Bor mitt i stan i Gävle och skulle vilja ha tips av er vilka barnvagnar som är bäst anpassade för stadskörning. Bor i trapphus med liten hiss så skulle vara bra med en liten vagn. Skulle helst vilja ha en vagn med 3-i-1. Jag och min sambo är nästan lika långa så behöver inte vara justerbart handtag. Är helt ny i den här barnvagnsdjungeln då det är första barnet vi väntar, så ni som bor i lägenhet/stan, tipsa gärna!! :D

  • Svar på tråden Tips på liten, smidig och stadsvänlig barnvagn? :)
  • Anonym föräldraledig

    Gå med i gruppen barnvagnar på Facebook så får du bra tips och råd där.

  • ohanna

    Vi ska ha barn om drygt en månad och eftersom vi bor i centrala Göteborg hade vi typ samma krav som er när vi letade vagn. Valet föll på en Emmaljunga Viking (vanliga Vikingen, inte Super Viking). Den är liten (smalaste på marknaden tror jag och inte särskilt lång) och supersmidig, hyfsat billig ny och fin! Går att reglera handtaget så att den passar både mig som är kort och sambon som är längre. Har ju inte fått användning för den än men tror att vi kommer bli supernöjda, så tips är att kika på den!

  • Wooden

    Vi har varit väldigt nöjda med Brio Smile, numera Britax Smile 2 om man vill köpa ny. Prisvärd, lättkörd, barnet ligger/sitter högre upp än i de flesta andra vagnar vilket vi uppskattat väldigt mycket, lätt att fälla ihop, relativt liten ihopfälld, stor och djup varukorg, går att klicka på babyskydd utan adapter (Brios och britax) med mera. Men ett tips är verkligen att provköra innan så känner man rätt snabbt vad man gillar för typ av vagn. Vi kunde provkört mer, och nu har vi köpt syskonvagn på rekommendation utan att provköra direkt. Haha. Men det är ändå ett tips. :P

  • mamita

    Jag har fått en Britax smile 2, tror den är det bästa valet, vi har liknande krav/förutsättningar som ni. Min bebis är inte född ännu men jag gillar vagnen och tror den blir toppen.

Svar på tråden Tips på liten, smidig och stadsvänlig barnvagn? :)