• Lilltrollet

Högrisk på kub, men inga kromosomavvikelser?

Jag har gjort kub med dåligt resultat (1:40) för trisomi 21. Inväntar nu nipt-svar.

Jag har hittat gamla trådar i ämnet men inga nya och tänkte därför höra om någon här de senaste året/åren fått högrisk men sen att allt ändå sett bra ut via nipt, fvp eller mkp?

Jag var dum nog att förvänta mig att allt skulle se bra ut så detta kom som en chock. Ultraljudet var bra med nacken och näsben osv men blodprovet var dåligt.

• Svar på tråden Högrisk på kub, men inga kromosomavvikelser?
  • Ankissen
    Lilltrollet skrev 2017-01-25 13:46:34 följande:

Nu ringde de med provsvaren och allt såg bra ut!! Lycka!

emme 86 skrev 2017-01-25 15:08:26 följande:

Jag fick svar idag på vårt moderkaksprov och det visar att allt är normalt och att vi väntar vår tredje gosse.

Kuben visade en nackspalt på 3,2mm och gav en risksiffra 1/57 för trisomi 21. Känns så unddrbarn att äntligen få njuta av graviditen och den växande magen, har inte vågat tänka framåt alls de senaste veckorna.

Åh så härligt för er! Samma som för mig då. Nu väntar en härlig tid för er! Jag är så glad för er skull! Kram!
  • Lilltrollet

Tack allihop!

Grattis till dig också Emme 86!

Och Solstormen, jag fortsätter hålla tummarna. Skriv gärna när du fått svar.

• Kristallen2017
    Lilltrollet skrev 2017-01-25 08:23:05 följande:
    Skönt att allt såg bra ut för dig! Vad var det som drog upp risken i ditt fall?

Jag hoppas få svar nu i veckan...
    Vet faktiskt inte, antagligen blodprov o ålder (37), för nackspalt såg bra ut...
  • Anonym (jefieds)

Beklagar verkligen beskeded. Vi fick samma besked i november, T13. Tänker på dig!

• Lilltrollet
    Solstormen36 skrev 2017-02-03 14:52:59 följande:

Min bebis är sjuk.. trisomi 13.. träffar doktor ikväll och bokar abort!

Åh nej, så oerhört ledsen för din skull. Finner inga ord.
  • Solstormen36

Tack lilltrollet! Svårt att fatta men skönt att vi får träffa doktorn strax.. vill göra abort snarast..

• Anonym (jefieds)
    Solstormen36 skrev 2017-02-03 17:53:03 följande:

Gjorde ni abort?

Vet inte om det var mig du frågade men svarar ändå :) Ja vi gjorde ett avbrytande en dryg vecka efter beskedet. Det har varit och är fortfarande väldigt ledsamt och vi saknar vår lilla flicka.Jag är dessutom ganska gammal så möjligheten att lyckas bli gravid igen känns långt borta.

Så ledsen att det är flera som behöver gå igenom detta.
  • Solstormen36

Anonym, jag har redan påbörjat aborten och fullföljer den imorgon så behövde inte vänta som tur var! Idag har jag mest grinat men har ändå försökt få dagen att gå! Känner mig rädd för morgondagen! Jag förstår att du saknar din flicka! Tittade ni på henne när du fött henne?!

Vi kommer att försöka igen men först ska vi sörja och bearbeta! När det känns rätt så försöker vi igen och hoppas på det bästa! Blir ledsen när jag läser att du är för gammal och att det kanske var sista försöket! Stor kram till dig

• Solstormen36

Anonym, om du vill fortsätta "prata" så har jag startat en egen tråd under änglarum! Jag vill gärna fortsätta prata med dig..

• Anonym (jefieds)
    Solstormen36 skrev 2017-02-04 21:49:40 följande:

Anonym, om du vill fortsätta "prata" så har jag startat en egen tråd under änglarum! Jag vill gärna fortsätta prata med dig..

Hoppas det går bra för dig idag. Mitt avbrytande gick fort och bra rent medicinskt. Vi valde att inte titta på henne men jag fick en skymt av henne när hon precis kommit ut. Pratar gärna vidare också. Kikar in på din tråd i änglarum.
Svar på tråden Högrisk på kub, men inga kromosomavvikelser?