• lillamora

Hjälp oss välja nam!

Hej alla föräldrar och namnproffs där ute! Det här med pojknamn tycker jag är så svårt, fick en liten pojke i början av November och jag har fortfarande inte lyckats bestämma mig, snälla hjälp!

Här är namnen vi har funderat på, jag tycker att det är viktigt att namnet man väljer betyder nånting för en så vi vill bara ge honom ett namn som olika släktingar heter eller har hetat, men kan man verkligen kalla en liten pojke för Gunnar? Min morfar heter det och jag tycker att det är så himla fint men jag är rädd för att andra barn kommer att reta honom. I och för sig tycker jag att alla namnen är fina men det är svårt att välja eftersom att de alla betyder väldigt mycket för mig så jag skulle uppskatta lite objektiv feedback.

Förresten så har vi två döttrar sen innan, de heter Sigrid och Hedvig men vi kallar dom Sigga och Vigga och vårt efternamn är Lindholm, så namnet ska helst låta bra med våra döttrars namn och vårt efternamn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp oss välja nam!
  • Anonym (Ivar)

Ivar Albert Gunnar Lindholm

• Anonym (Ivar)

Albert Olof Gunnar Lindholm

Också bra!

• Anonym (Ivar)

Jag hade valt.

Erik Olof Gunnar Lindholm

Albert har inte samma tyngd som Olof och Gunnar.

• Anonym (LP)

Gunnar är så fint! Det heter min son Ingen har kommenterat hans namn nedsättande.
    På andraplats röstar jag för Albert eller Ivar.

• rox

Ivar tycker jag låter fint med Sigrid och Hedvig. Med det namnet finns det en röd tråd i namnen, bokstaven i :)

• DenNamnbitne

Gunnar är mitt favoritnamn bland gossenamnen och jag kommer att ge en framtida son detta namn om inte den andra parten förvägrar mig detta. Det är bara helt underbart, kan inte bli bättre!

De andra är också underbara. Jag älskar Ivar, Olof och Albert. Knut och Ture är lite för söte för min smak.

Fina flicknamn ni valt också!

• rabbes

Jag tycker att Olof passar bäst till dina döttrars namn och efternamnet. Men alla namnen är väldigt fina och som andra redan har sagt behöver du inte oroa dig över att han ska bli retad, alla namnen är relativt populära redan och många av dom har ökat väldigt mycket i popularitet de senaste åren, de lär alla snart hamna på topp 100 listan.

• lillamora

Hej allesammans!

Jag ville bara tala om för er att vi har gett honom namnet Gunnar. Jag uppskattar verkligen er feedback!

Jag måste erkänna att jag är lite förvånad över resultatet, Gunnar är nämligen det namnet som är minst populärt utav alla namnen vi hade. Jag ser fram emot att se hur glad min morfar Gunnar blir när han får höra vad hans barnbarnsbarn heter

• MadHatter

Gunnar är ett av mina absoluta favoritnamn så jag röstar på det.

Han kommer ju vara några år före den stora boomen som förhoppningsvis kommer om några år, men motsvarande flicknamn som Kerstin, Ingrid och Marianne är ju på g i alla fall.

• MadHatter
    lillamora skrev 2017-02-01 07:45:05 följande:

Hej allesammans!

Jag ville bara tala om för er att vi har gett honom namnet Gunnar. Jag uppskattar verkligen er feedback!

Jag måste erkänna att jag är lite förvånad över resultatet, Gunnar är nämligen det namnet som är minst populärt utav alla namnen vi hade. Jag ser fram emot att se hur glad min morfar Gunnar blir när han får höra vad hans barnbarnsbarn heter

Grattis till ett fint namnval!
  • pinoisme

Hej allesammans!

Grattis. Jättefint!
  • fluu

Grattis! Jättefint namn!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ankissen

Hej allesammans!

Härligt! :) Jättefint namn ju!
  • Nelah

Det slog mig precis att Arvid hade ju varit jätte snyggt till Hedvig och Sigrid. Men en liten Gunnar är väl inte fel :) det finns till o med en "Gunnar klubb" eller har funnit för barn som heter Gunnar

Jag vill och jag kan...
Svar på tråden Hjälp oss välja nam!