Bompans skrev 2017-01-20 05:31:06 följande:
Min sambo studerar på universitet och jag är hemma med vår lille son. Jag har nu mjölkstockning. Förutom såklart väldigt ont i brösten så har jag feber med frossa, ont i hela kroppen, huvudet och mår riktigt dåligt. Jag hade behövt honom hemma imon men han säger att det inte går för det är obligatorisk närvaro i skolan och om han inte kommer så får han hoppa av. Är detta verkligen helt rimligt? Jag vet inte vad som gäller. Hur löser ni i samma sits det? Nu har jag dessutom varit uppe med ledsen bebis i timtal för att sambon måste sova pga skolan. Känns som ett helt galet system.
Ta alvedon och Ipren, duscha riktigt riktigt varmt. Länge. Massera dom samtidigt. Sedan är du som vanligt igen inom några timmar. Kanske ömma bröst och svårt att få ut tillräckligt med mjölk, men ändå. Jag har haft mjölkstockning ett otal gånger. Du klarar det!
Tyvärr så är ju vissa moment i vissa utbildningar obligatoriska (tex olika labbar, special föreläsningar etc) och går inte att ta igen på egen hand och de går inte mer än en gång om året. Så jag vet inte om det är så egoistiskt av din man att gå till skolan. Går han inte måste han ta igen det nästa gång det momentet går och det kan dröja. Går han sista året kanske han aldrig får examen alternativt att han får svårare att få ett jobb när han i övrigt avslutat sina studier. Och i allmänhet vet man ju inte hur hans situation ser ut nästa gång just det kursmomentet går.