• skrivaavsig

Katastrof, frun är otrogen (misstanke)

Gonatt.

Tvungen att hitta ett ställe för att skriva av mig, är i nuläget ingen i verkligheten jag kan prata med detta om :(

Jag har starka känslor i magen att min fru (sedan dryga året) är otrogen med en bekant... (till oss båda, han är även sambo och vi umgås med den familjen ofta)

Finns flertalet med situationer/tecken som indikerar just detta, orkar inte riktigt att skriva alla dessa men plussar man ihop allt så är det omöjligt att inte misstänka något!

Jag är runt 40, är inte alls den svartsjuka typen men nu har jag en del paranoida tankar, försöker gå ur boxen men landar ändå att jag har fog för misstankarna!

Vill inte ta steget att fråga rätt ut ännu (lär väl knappast få ett ärligt svar ändå) så tänker använda mig av diverse tekniska hjälpmedel för att antingen kunna släppa det hela eller helt sonika trycka upp bevisen i ansiktet på de båda!

Fan.......   familj, 3 barn, bilar, villa o allt... känns som det ska rasa (även om hon skulle krypa till korset så kan jag inte stanna kvar, hade varit lättare att förlåta ifall det handlade om något menlöst ragg, men inte denna bekanta, verkligen alla utom just han!..)

Vet inte vad jag ville här egentligen.. var bara tvungen o skriva något någonstans!

• Svar på tråden Katastrof, frun är otrogen (misstanke)
  • Studentpappa

Vad är det som får dig att tro att dom har en affär då? Du får väl smyga in en gps-app i hennes telefon och åka och kolla när du tror dom träffas.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Ljudet)

Vet du vart dem brukar befinna sig isf? Jag fick för många år sen dåliga vibbar och köpte ett usb minne som man kunde sätta igång (ej inpluggad) och så spelade den in ca 48 timmars ljud. Länge att lyssna på ja men man kan ju höra rätt mycket på 2 dygn. Om du väl hör något behöver du ju inte berätta hur du vet, men ATT du vet vad hon håller på med så kanske det flesta kommer fram sen. Om du nu vet någonstans att lägga en sådanr usbsticka vill säga.

• Anonym (Yxka)

Varit i samma situation
    Men fick fram bevis och gjorde slut

Finns idag smidiga gps att köpa sätt i bilen eller göm i hennes handväska
    Finns även avlyssning utrustning och dolda kameror

Säg inget som ger misstanke om att du vet då blir dom bara försiktigare

• Tecum

Du gör rätt i att försöka få fram sanningen med de metoder som står till buds. Allt är bättre än att gå och grubbla. Som du säger brukar det inte hjälpa att fråga med mindre än att man har bevis.

• Anonym (Ljudet)

Ta inte och lägg något i handväskan! Vi rotar igenom där rätt mycket och det hade varit rätt pinigt om hon hittat den ;/

• caan

Synd att du inte vill skriva om något som indikerar otrohet, men när man märker avvikande beteenden i ett förhållande är det ofta så att det pågår något bakom ryggen. Alltså otrohet. Jag ser att några rekommenderat avlyssning, kameror, GPS osv. Bara du kan avgöra om det skulle funka. Själv skulle jag ställa henne mot väggen och fråga henne rakt ut och se hur hon reagerar. Ett tredje alternativ är att överraska dom. Om du misstänker att de ska träffas på ett ställe, Gå dit. Hur funkar det mellan er annars? Har sexlivet förändrats? Nekar hon till otrohet så kanske du skulle börja bete dig som henne och se reaktionen på det. Det brukar det bli ett helvetes liv av den typen av människor som tar sig friheten att vara otrogna.

• Anonym (spion)
    Var där i förra året. Grubbade å kollade i hennes ipad. det där j_la wordfeud är ju en stor otrohetsspel med dold chatt. Jag tog det face to face men ångra att jag gjorde det direkt å inte vänrade så jag kunde spana lite å tala med den andres partner..
  • Pappa41
    Anonym (spion) skrev 2017-01-22 11:48:24 följande:

Var där i förra året. Grubbade å kollade i hennes ipad. det där j_la wordfeud är ju en stor otrohetsspel med dold chatt. Jag tog det face to face men ångra att jag gjorde det direkt å inte vänrade så jag kunde spana lite å tala med den andres partner..

Exakt man ska inte öppna korten för tidigt då kan dom lätt snacka bort en.

Man tror ju lätt de man vill tro, så det är lätt att man går på någon dålig förklaring

Så mitt förslag är att avvakta tills man har 100% bevis
  • Anonym (japp)
    Anonym (spion) skrev 2017-01-22 11:48:24 följande:
    Pappa41 skrev 2017-01-22 12:22:18 följande:
    Exakt man ska inte öppna korten för tidigt då kan dom lätt snacka bort en.

Man tror ju lätt de man vill tro, så det är lätt att man går på någon dålig förklaring

Så mitt förslag är att avvakta tills man har 100% bevis

Håller med, man ska inte konfrontera för tidigt, det är bara naivt att tro att den andre kommer bryta ihop och berätta sanningen bara för att man konfronterar, i verkligheten ljuger de flesta tills de storknar, har man inga bevis så blir konfrontationen bara meningslös och dessutom ger man personen en chans att röja undan alla spår.

Man ska alltid se till att samla bevis innan, medan man har chansen......
  • Anonym (Varit i samma sitts)

Manga bra tipps har.

1. samla en j-va massa bevis. Annars kommer hon neka och bli battre pa att ljuga

2. Har hon dator? Du kan ladda ner ett program som mailar allt hon skriver till din (hemliga) email.

3. Samma sak till hennes mobil. Du kan ladda ner en "osynlig app" som skickar all kommunikation tillbaka till dig.

4. GPS - har du en extra telefon eller Ipad? Lagg din telefon i hennes bil och kolla pa "find my phone". Appen ar gratis och vipps sa har du gratis GPS.

Lycka till,

Ar numera lyckligt gift med en fru som inte ar otrogen... 

• Anonym (ebba)

Jisses, avlyssningsapparater och gömma saker i hennes handväska?!?

Jag tycker att du ska göra slut i vilket fall, för även om hon inte är otrogen så har du en hel del att jobba på med dig själv och borde inte vara tillsammans eller gift med någon alls just nu. Jag skulle kunna ha de starkaste misstankarna i världen om att min partner var otrogen och tanken på att spåra hans bil eller göra intrång på hans e-mail skulle aldrig ens falla mig in. Jag tycker på riktigt att det är sjukt obehagligt att en del tycker att det är rättfärdigat - även om det skulle visa att partnern är eller har varit otrogen så har man ju själv betett sig som en första klassens otäck skitstövel på det sättet, och (i mitt tycke) brutit förtroendet i precis samma utsträckning.

• Anonym (Lisa)

Jösses vad är det med folk? Håller ni seriöst på såhär?

Jag greppar att man inte vill bli bedragen. Om hon är otrogen kommer det fram förr eller senare.

• Anonym (japp)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-02-15 23:28:08 följande:

Jösses vad är det med folk? Håller ni seriöst på såhär?

Jag greppar att man inte vill bli bedragen. Om hon är otrogen kommer det fram förr eller senare.

Det där är bara önsketänkande, det kommer fram om man rotar fram det, ingen kommer komma till dig och säga jag din man / fru är otrogen för folk ser till sitt eget bästa och vill inte gärna avslöja känsliga saker. Din otrogna partner kommer absolut inte erkänna självmant.
  • Anonym (japp)
    Anonym (ebba) skrev 2017-02-15 22:44:48 följande:

Jisses, avlyssningsapparater och gömma saker i hennes handväska?!?

Jag tycker att du ska göra slut i vilket fall, för även om hon inte är otrogen så har du en hel del att jobba på med dig själv och borde inte vara tillsammans eller gift med någon alls just nu. Jag skulle kunna ha de starkaste misstankarna i världen om att min partner var otrogen och tanken på att spåra hans bil eller göra intrång på hans e-mail skulle aldrig ens falla mig in. Jag tycker på riktigt att det är sjukt obehagligt att en del tycker att det är rättfärdigat - även om det skulle visa att partnern är eller har varit otrogen så har man ju själv betett sig som en första klassens otäck skitstövel på det sättet, och (i mitt tycke) brutit förtroendet i precis samma utsträckning.

Naivt tänkande, om man har ungar så är det inte bara att dra på en misstanke, iaf om man inte är någorlunda ansvarstagande förälder, ingen kommer slita sönder ungarnas trygghet och gå miste om halva tiden med dem om man inte är helt säker. Din partner kommer garanterat inte erkänna självmant... vad återstår då?
  • Anonym (Anonym)
    skrivaavsig skrev 2017-01-21 05:48:41 följande:

Gonatt.

Tvungen att hitta ett ställe för att skriva av mig, är i nuläget ingen i verkligheten jag kan prata med detta om :(

Jag har starka känslor i magen att min fru (sedan dryga året) är otrogen med en bekant... (till oss båda, han är även sambo och vi umgås med den familjen ofta)

Finns flertalet med situationer/tecken som indikerar just detta, orkar inte riktigt att skriva alla dessa men plussar man ihop allt så är det omöjligt att inte misstänka något!

Jag är runt 40, är inte alls den svartsjuka typen men nu har jag en del paranoida tankar, försöker gå ur boxen men landar ändå att jag har fog för misstankarna!

Vill inte ta steget att fråga rätt ut ännu (lär väl knappast få ett ärligt svar ändå) så tänker använda mig av diverse tekniska hjälpmedel för att antingen kunna släppa det hela eller helt sonika trycka upp bevisen i ansiktet på de båda!

Fan.......   familj, 3 barn, bilar, villa o allt... känns som det ska rasa (även om hon skulle krypa till korset så kan jag inte stanna kvar, hade varit lättare att förlåta ifall det handlade om något menlöst ragg, men inte denna bekanta, verkligen alla utom just han!..)

Vet inte vad jag ville här egentligen.. var bara tvungen o skriva något någonstans!

Du måste konfrontera din fru om du misstänker att hon är en otrogen slampa.
  • Anonym (Varit i samma sitts)

Konfrontera allt du vill for du kommer bara lara dig 2 saker:

1. Hon ar inte otrogen och ar arligt mot dit
    2. Hon ar otrogen och ljuger dig ratt upp i ansiktet

Jag spenderade hela dagar pa Google om hur man "upptacker" otrohet och 99% av gangerna kommer den otrogena partnen INTE erkanna. Det gor dom forst nar dom ar helt overbevisade.

Trust me, been there, done that...

• Anonym (Herren hjälper)

Be till Herren Jesus om hjälp ang detta. Frid till er båda.

Svar på tråden Katastrof, frun är otrogen (misstanke)