• mfgr

    missfall för ett år sedan - gråter fortfarande efter sex

    Jag har ett dilemma. Jag har 2 missfall med mig i 'ryggsäcken' sen 1 år tillbaka. Första gången var det en väldigt djup sorg och nästa som var ca 6mån efter var ledsamt såklart men inte lika sårbart. Nåväl. Men detta har gjort att jag gråter varje gång som jag och min sambo har sex, det har vart så i ett år nu. Ibland känns det som att gråten kommer på rutin och ibland känns det som att det är kroppen som påmind för jag är inte ledsen över missfallen i vardagen nu, innan ocv under sexet är det bra! Men när alla spänningar släpper så gråter jag.. man kan göra det jag vet men ett år...?!

    Tog egentligen upp dilemmat när jah pratade med min kille om att jag tyckte att han skulle ta mer initiativ till sex men då kom ju detta fram attdet inte är så kul för honom när jag gråter efter varje gång .. såklart. Är som att jag förträngt att det vart såhär, så länge.

    Har ni erfarenhet av detta, eller tips?

    Kram från M

  • Svar på tråden missfall för ett år sedan - gråter fortfarande efter sex
  • mfgr
    Tofflans skrev 2017-01-21 13:35:53 följande:

    Det låter inte normalt, har du provat sökt hjälp för detta? om inte så behöver du det.


    Jag har inte sökt hjälp för detta. Det slog mig bara för någon dag sedan att det vart såhär så länge.. hur kan jag inte sett det själv. Har gått hos psykolog men ska toll en ny (kunde inte stannar kvar på nuvarande) så kommer nog nämna det för henne. Är ju ändå tydligt att fet är något inom mig fortfarande.. bra att höra från dig (och andra) att det inte är sunt. Ska lyfta det som sagt hos psykologen. Tänker att flera måste vart med om detta ... eller? Eller är det andra grejer i mitt liv som gör att de känslorna kommer ut efter sex då hormoner går loss..? Svårt att veta iaf. Var söker man hjälp tro? Räcker det hos psykologen tro?
  • Långbenopluto
    mfgr skrev 2017-01-21 13:46:47 följande:
    Jag har inte sökt hjälp för detta. Det slog mig bara för någon dag sedan att det vart såhär så länge.. hur kan jag inte sett det själv. Har gått hos psykolog men ska toll en ny (kunde inte stannar kvar på nuvarande) så kommer nog nämna det för henne. Är ju ändå tydligt att fet är något inom mig fortfarande.. bra att höra från dig (och andra) att det inte är sunt. Ska lyfta det som sagt hos psykologen. Tänker att flera måste vart med om detta ... eller? Eller är det andra grejer i mitt liv som gör att de känslorna kommer ut efter sex då hormoner går loss..? Svårt att veta iaf. Var söker man hjälp tro? Räcker det hos psykologen tro?
    Ja, det räcker med psykologen.
Svar på tråden missfall för ett år sedan - gråter fortfarande efter sex