• Mijjan

Hur lång tid efter missfall plussade ni igen?

Har precis (eller blöder än..) haft ett missfall. Jättetrist så klart men vet att det är en chans man får ta för att få det där efterlängtade barnet... Men känns som man kommer få vänta lika länge igen på ett plus och det gör mig modfälld. Hoppas era erfarenheter ska kunna pigga upp mig lite. Hur lång tid tog det för er att plussa igen efter missfall?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid efter missfall plussade ni igen?
  • Anonym (olika)

Efter första missfallet hade jag en mens innan jag blev gravid igen. Men det blev också missfall, och efter det tog vi en paus och när vi började försöka igen tog det 4-5 månader innan jag blev gravid för tredje gången och då gick det bra. 

• Tussilago6

Första plusset tog 5månader, den graviditet som slutade i mf. Sen tog det tre månader att bli gravid på nytt! Och det går bra än så länge iaf, är i v.10 nu.

• Anonym (Z)

Fyra månader. Hade en mens mellan.

• Huuumlan_

Jag fick MF 10 december 2016 och slutade blöda den 22 december och tror jag blev gravid den 24e så första ägglossningen :) känns mkt bättre än förra gången :)

• Anonym (Tjej)

Råkade klicka fel, valde en mån men fick ingen mens emellan.

• hannis

Jag fick missfall innan andra barnet i vecka 7. Blev gravid direkt igen ca 2 veckor efter att blödningen slutat och det blev en fin liten son. <3

• Mijjan
    hannis skrev 2017-01-24 01:08:26 följande:

Jag fick missfall innan andra barnet i vecka 7. Blev gravid direkt igen ca 2 veckor efter att blödningen slutat och det blev en fin liten son. <3

Skönt att höra! :) Jag funderar på om vi ska försöka direkt igen eller vänta någon månad som vissa läkare rekommenderar. Vill ju inte vänta med försöken med tanke på att jag vet att det kan ta ganska många försök att bli gravid igen :(
  • Hanna 82

En mens mellan vid första mf, gick inte då heller, 5 månader efter det var jag gravid igen och är nu i v28

• Louise_86

Blev gravid första gången i början av februari förra året, började försöka i oktober. Fick dock missfall i vecka 9, i slutet av mars. Hade efter det en mens, och blev gravid direkt efter det, altså efter 1 månad. Är nu i vecka 38 och väntar en liten flicka 11. februari :)

• erijon

Fick tidigt missfall i slutet av november. Vanlig mens i december. Gravid igen nu i januari.

Så min kropp behövde en mens emellan. Kanske är skillnaden vid senare missfall. Jag fick mitt i vecka 4, precis kring BIM. Han plussa två dagar i rad. Dag 3 eller 4 kom blödningen, dag 6 var testet negativt.

• Hejhejhejilc

Jag fick missfall i torsdags, typ vecka 5+1, blöder än. Har även pco så min cykel är lite rubbad som den är, så undrar också när det kan vara möjligt att bli gravid igen. Kan man räkna detta som en mens? Sen undrar jag också om man ska höra av sig till gyn eller så ang missfallet, får man komma på någon kontroll?

• Mijjan
    Hejhejhejilc skrev 2017-01-29 21:46:42 följande:

Jag fick missfall i torsdags, typ vecka 5+1, blöder än. Har även pco så min cykel är lite rubbad som den är, så undrar också när det kan vara möjligt att bli gravid igen. Kan man räkna detta som en mens? Sen undrar jag också om man ska höra av sig till gyn eller så ang missfallet, får man komma på någon kontroll?

Hej,
    Jag fick svaret från min BM att så länge man inte störtblöder eller har ont så brukar kroppen rena sig själv typ. Har man senare missfall kan det kanske vara bra att åka in men jag fick mitt i v 8 och då tyckte hon att så länge allt verkade normalt så behövde jag inte det. Så vitt jag förstår räknas missfall som en mens och om allt fungerar borde ägglossningen ske 12-14 dagar därefter. Lycka till.. Hoppas vi båda plussar om snart <3
  • Ankissen

Jag har haft fyra missfall på sju graviditeter. Tror jag tangerar statestiken rätt bra, då min gynläkare sa att ca 60% av alla gravidteter blir missfall eller ma, många av dem så tidiga så kroppen ens inte hunnit fatta att det är gravid. 

De två första inträffade innan första barnet kom. Där väntade jag en mens och sen blev jag gravid igen. Efter två mf ville vi fokusera på något annat, så vi slutade försöka och planerade ett bröllop istället och skyddade oss. I allafall blev vi snabbt gravida efter bröllopet och fick vårt första barn.

Andra barnet kom till direkt utan några missfall, men när tredje skulle till fick jag två mf igen, i snabb följd. Det sista blev utdraget och jobbigt och avslutades med abortpiller som inte tog, fyra veckors blödning som en mens och sen en skrapning. Efter denna upplevelse var jag igen lite nedslagen och skyddade mig, men efter ett halvår blev vi preggo igen och nu är jag i v.25. Lycka till!

• punchrullen

Jag fick missfall i v.5-6, blödde som en lite kraftigare mens i ca 6-7 dagar.

Hörde av mig till barnmorska för att få lite information (har inga barn sedan tidigare) och hon sa att det bara är att köra på om man känner för det, vilket vi gjorde. Testade som vanligt med ägglossningsstickor runt tiden då jag förväntades ha ägglossning och den kom som vanligt.

Testade mig igår och visst är jag gravid igen, så ingen mens emellan här inte :)

Håller mina tummar för dig! (Och alla andra här inne som går igenom detta!)

• Mijjan
    punchrullen skrev 2017-02-14 11:53:41 följande:

Jag fick missfall i v.5-6, blödde som en lite kraftigare mens i ca 6-7 dagar.

Hörde av mig till barnmorska för att få lite information (har inga barn sedan tidigare) och hon sa att det bara är att köra på om man känner för det, vilket vi gjorde. Testade som vanligt med ägglossningsstickor runt tiden då jag förväntades ha ägglossning och den kom som vanligt.

Testade mig igår och visst är jag gravid igen, så ingen mens emellan här inte :)

Håller mina tummar för dig! (Och alla andra här inne som går igenom detta!)

tack <3 Väntar också på mens här. BIM +3 men bara negativa test
  • Mijjan
    Alltså jag blir knäpp på riktigt. Jag trodde mensen skulle kommit förra lördagen typ.. Så kom den igår men tog slut typ direkt? tänkte om det var nidblödning och tog ett test - och det var ju toknegativt utan minsta antydan till spökstreck (clearblue). Jaha liksom? Vad händer??
Svar på tråden Hur lång tid efter missfall plussade ni igen?