• fresteen

Till er som pluggat upp gymnasiebetyg komvux

Hej.

Precis som rubriken lyder så har jag en fråga till er som pluggat på komvux.

Jag ska läsa upp några ämnen som jag har IG i då jag hade annat för mig under gymnasietiden.

Ämnena är Svenska 1 samt historia 1b, båda är 100 p kurser.

Min fråga är om ni tror det är svårt att läsa båda på 10 veckor?

Jag är pappaledig och har möjlighet att läsa 2-3 timmar per dag.

1 kurs på 10 veckor känns länge, därför jag vill ta båda samtidigt.

Menar detta är ju på gymnasienivå och nu är man 30 år och lite vettigare:)

Kom med era synpunkter.

• Svar på tråden Till er som pluggat upp gymnasiebetyg komvux
  • Griseknoen35

Det tror jag du grejar utan problem. Jag läste 100p engelska på distans och arbetade heltid på 10 veckor. (Plus 3 små barn) Det är inte så jätte svåra ämnen du tänkt plugga upp heller.

• Jfja

Skulle snarare råda dig till att läsa en kurs i taget om 5 veckor i taget? Så gjorde jag samtidigt som jag jobbade 100. Testade även två och tre kurser samtidigt men blev ändå ganska rörigt om uppgifterna (antagligen prov vid samma tidpunkt om de startar samtidigt också) skulle in samtidigt osv. För mig var heltid för en kurs 5 veckor, kanske inte går för dig? Men det är vad jag rekommenderar, ganska svårt att ha huvudet på olika ställen, hur mycket "läshuvud" man än är, bättre att ta en sak i taget.

• fresteen

Via min kommun så finns dom bara i 10 veckors takt.

Sista anmälningsdag var igår, valde båda kurserna via Infokomp då dom kör muntlig redovisning via webcamera, passar bra när man är pappaledig och har svårt med barnvakt.

Någon som pluggat svenska À på komvux, samt historia?

Nån som även gjort det via Infokomp?

• Ise

Jag pluggade upp mina gymnasiebetyg både samtidigt som jag först var mammaledig med bebis och sedan jobbade heltid (med en 1,5 åring hemma). Pluggade på Heltid och körde rätt mycket "dubbla" kurser. på Distans så jag pluggade på kvällar och helger.  
    Som fler skriver här är ju kurserna rätt "enkla" så jag tror inte det är några konstigheter.

Lycka till!

Svar på tråden Till er som pluggat upp gymnasiebetyg komvux