• Anonym (hoho)

Kille/man söker på andra tjejer på instagram

Hej, 
    Jag kanske placerat tråden i fel kategori eftersom jag är ganska ny här. 
    Men tycker ni det är okej om er kille/man söker på okända tjejer på instagram eller facebook?
    Jag råkade se min killes sökhistorik i instagram och det bestod enbart av okända tjejer och en tjej som är på "ofta sökta"  som är naken på näsan alla sina bilder.
    Tycker ni jag borde ta upp det med honom eller överreagerar jag?
    Jag tycker det är ganska äckligt för han verkar inte vara den typen.
    Om jag tar upp det med honom då är jag rädd att han kommer gömma och radera allt framöver. 
    Vad borde jag göra?

• Svar på tråden Kille/man söker på andra tjejer på instagram
  • Anonym (S)

Killar är tyvärr killar, jag har typ lärt mig att leva med att min kille gör det. Gör detsamma och se vad han tycker om det. Börja visa honom vad du kollar på sådär odiskret för få en reaktion.

• OF

Gör ingenting om han bara tittar på avklädda tjejer. Det han kollar på instagram å fb r nog ingenting i förhållande till vad han har i webbläsaren...

Det är en helt annan sak om han interagerar med dem i chatt etc, då är han otrogen å då gör du slut.

• Anonym (hoho)

Men vad tycker ni om att han söker efter vanliga tjejer? Hur hittar han dem och varför försöker han hitta dem ? Eftersom jag kan se att han skrivit liknande namn flera gånger för att hitta dem. Kan det betyda nått ?

• JennieLj
    Anonym (S) skrev 2017-01-23 13:14:52 följande:

Killar är tyvärr killar, jag har typ lärt mig att leva med att min kille gör det. Gör detsamma och se vad han tycker om det. Börja visa honom vad du kollar på sådär odiskret för få en reaktion.

Fast att killar är killar är ju bara skitsnack. Bara för att din och TS kille gör så gör inte alla det. Det är absolut inget som man generellt som tjej "måste" acceptera.

TS, du stör dig ju på det så det är klart att du kan prata med honom om det. Och du väljer själv vad du är beredd att acceptera, det finns inget rätt och fel. Att du inte kan lita på honom och tror att han kommer radera och dölja det om du konfronterar honom känns ju dock som ett större problem. 
  • Anonym (kille)
    Anonym (S) skrev 2017-01-23 13:14:52 följande:

Bara för att din kille är sån betyder det inte att alla killar gör så, din kille gör förmodligen så just för att du tror att alla killar beter sig som han gör och har jäkligt låga krav, 
  • Anonym (Kille...)

Vad som är ok och inte ok måste ju du o din kille avgöra. Vissa är ju med porr t.ex. andra inte. Jag tycker inte att det är en stor grej att göra (förstår att min tjej vill ha mig i alla fall), men att söka på nakna eller nästan nakna tjejer på instagram gör jag aldrig.

Du är ju uppenbarligen inte ok med beteendet. Diskutera saken med din kille.

• Anonym (hoho)

tack allihopa för era åsikter. Jag ska ta och prata med honom om det.

• Lauramaria

Hej, jag känner igen mig. Min kille har också kollat på utvikningstjejer och lovat att sluta. Självklarhet ska du konfrontera honom! Jag blir jätteledsen vilket jag förklarat. Nu ser jag återigen nya profiler komma upp när jag söker på första bokstaven. Vet ni om man man se när dessa tittats på? Kan det vara som han säger att det var länge sedan?!

Svar på tråden Kille/man söker på andra tjejer på instagram