• risenta

Kub i morgon, så orolig :(

Har tid för KUB test i morgon och är så orolig att jag spyr :(. Är i vecka 11 och är så orolig att jag ska ha råkat ut för MA ... för en vecka sen fick jag en liten blödning ( lite blod på papperet, inget i trosan) . Inte blodigt något mer sen dess dock. Usch det här är olidligt. Kan ju tillägga att dom få symtom jag hade på att jag var gravid har försvunnit helt oxå :( . Vet inte vad jag vill med denna tråd.,.. bara få oron ur kroppen lite kanske

• Svar på tråden Kub i morgon, så orolig :(
  • risenta
    Linels2 skrev 2017-01-25 13:13:12 följande:

Lycka till! Är på väg jag med. Super nervöst. Vill bara se någon som lever där inne.

Lycka till dig dig! :) Skriv gärna här sen om du vill. Tycker det är kul att följas åt. Jag hade mitt KUB igår :)
  • Norrskensmor

Här gick det bra!! Bra siffror och en pigg liten bebis ! nytt bf 1 augusti

Tack för alla stöttande ord!!

Hej
  • larssonsyndromet
    risenta skrev 2017-01-25 11:04:47 följande:

Stort lycka till idag!! :) Skriv gärna här sen om du vill

Hej! Bebis var för liten, har tydligen precis gått in i v.12 så blev tillbakaflyttad en vecka. Bebis lever och frodas, det var ändå det viktigaste för mig! Får återkomma med resultat nästa vecka.
  • Charlotte N
    larssonsyndromet skrev 2017-01-25 16:50:37 följande:
    Hej! Bebis var för liten, har tydligen precis gått in i v.12 så blev tillbakaflyttad en vecka. Bebis lever och frodas, det var ändå det viktigaste för mig! Får återkomma med resultat nästa vecka.
    Jag blev bakåtflyttad en vecka på RUL men bebisen föddes 12 dagar innan bf, 3440 gram tung och 50 cm lång. Tror de hade fel i sitt flyttande eftersom jag dessutom vet när jag hade äl... Så ibland blir det fel och man behöver inte vara orolig.
  • risenta
    Linels2 skrev 2017-01-25 15:02:42 följande:

Åh så lättad jag är! Gick bra idag, nu vågar jag tro på detta!

Åh vad skönt ! :)
  • larssonsyndromet

Hej! Jag vet inte om någon är intresserad längre men det gick bra så bra. V.12 + 2, sannolikheten var 1 på 6000-nånting :)

• Snuttis2

NICE!!

Grattis skönt då kan ni känna er lite lugnare, har själv verkligen slappnat av efter kub både av resultatet med också att få sett underverket gjorde gott för mig!

Nu tittar jag på försäkringsalternativ och maken har köpt första baby prylen- ett Besafe bälte!

Förutom bilbyte p G så är vi lugna i båten!

Det enda jag klurar på nu är att jag har medarbetar samtal nästa vecka o lär sannolikt få fråga om förlängning på det vikariat jag har.... väger hur jag ska göra ? Känns lite tidigt än men vill ha en god relation och inte vilseleda heller (har en fast anställning i grund men testar nytt under samma chef ) så vill hålla en god relation !!

• Norrskensmor
    larssonsyndromet skrev 2017-02-02 16:32:35 följande:

Hej! Jag vet inte om någon är intresserad längre men det gick bra så bra. V.12 + 2, sannolikheten var 1 på 6000-nånting :)

Vad roligt! Grattis :) nu hoppas vi att allt flyter på bra för oss alla!
    Hej
  • Iza2011

Hejsan alla.
    Nu är det snart min tur, kub på onsdag nästa vecka, 15/2
    Är inte så orolig för resultatet, är mer orolig/nervös för hur många foster det ska vara.
    Bm tyckte magen såg stor ut på besöket (10+5) så hon ville känna och lyssna.
    Moderkakan slutade ett par centimeter under naveln och vi kunde lätt höra bebis på vänster sida  i höjd med naveln och mina hjärtljud nere i höger ljumske. Men sen hörde vi något på höger sida uppåt naveln som hon inte kunde garantera var mina hjärtljud...
    Är jätte nervös för kan inte se hur vi ska ha råd eller plats med två på en gång?!
    Jaja, får besked om 6 dagar. Försöker att inte tänka på det för mycket men märker att det stressar mig och påverkar mitt humör...

• Superkjellis

Hej, jag borde verkligen inte googla på saker. Jag hoppas hela tiden att det ska lugna mig men det blir alltid tvärtom.. Har kub ul den 13/2 på em och jag är så sjukt rädd att det ska ha hänt ngt med bebisen ????. Kommande dagarna fram till ul kommer va ett h-vete.... ???????? Så sjukt orolig...

• Iowhannah
    Iza2011 skrev 2017-02-09 08:31:43 följande:

Hejsan alla.

Nu är det snart min tur, kub på onsdag nästa vecka, 15/2

Är inte så orolig för resultatet, är mer orolig/nervös för hur många foster det ska vara.

Bm tyckte magen såg stor ut på besöket (10+5) så hon ville känna och lyssna.

Moderkakan slutade ett par centimeter under naveln och vi kunde lätt höra bebis på vänster sida  i höjd med naveln och mina hjärtljud nere i höger ljumske. Men sen hörde vi något på höger sida uppåt naveln som hon inte kunde garantera var mina hjärtljud...

Är jätte nervös för kan inte se hur vi ska ha råd eller plats med två på en gång?!

Jaja, får besked om 6 dagar. Försöker att inte tänka på det för mycket men märker att det stressar mig och påverkar mitt humör...

Ni får göra det bästa av situationen om den uppstår. I början tar bebisar väldigt lite plats och ekonomi, känner ni att ni behöver flytta till större så har ni tid på er. Självklart kommer ni att kunna lösa det, ni har ju inget val. Ni kommer älska det du har i magen, oavsett hur många det är.
  • Iowhannah
    Superkjellis skrev 2018-02-12 00:23:38 följande:

Hej, jag borde verkligen inte googla på saker. Jag hoppas hela tiden att det ska lugna mig men det blir alltid tvärtom.. Har kub ul den 13/2 på em och jag är så sjukt rädd att det ska ha hänt ngt med bebisen ????. Kommande dagarna fram till ul kommer va ett h-vete.... ???????? Så sjukt orolig...

Exakt vad är du orolig för? Och: SLUTA GOOGLA! Det gör inget bättre om det bara skapar oro!

Jag var också orolig inför KUB eftersom jag har ett MA i bagaget, men jag försökte också tänka att jag inte hade märkt någon förändring i kroppen och magen växte så det borde vara ett gott tecken. Väl där så vågade jag knappt lägga mig på britsen och kunde inte slappna av förrän jag såg att hjärtat slog. Nu har vi nyligen gjort RUL och sett en frisk och busig liten bebis :)
  • Superkjellis
    Iowhannah skrev 2018-02-12 08:24:27 följande:

Exakt vad är du orolig för? Och: SLUTA GOOGLA! Det gör inget bättre om det bara skapar oro!

Jag var också orolig inför KUB eftersom jag har ett MA i bagaget, men jag försökte också tänka att jag inte hade märkt någon förändring i kroppen och magen växte så det borde vara ett gott tecken. Väl där så vågade jag knappt lägga mig på britsen och kunde inte slappna av förrän jag såg att hjärtat slog. Nu har vi nyligen gjort RUL och sett en frisk och busig liten bebis :)

Är så rädd att det ska va ett MA.. :(
Svar på tråden Kub i morgon, så orolig :(