• Anica

Kinesisk medicin som hjälp för att bli gravid eller vid upprepade missfall

Hej jag undrar om någon har erfarenhet av av kinesisk medicin, så som akupunktur och örter eller koppbehandling vid svårighet att bli gravid eller upprepade missfall? Min mamma fick hjälp av en kinesisk läkare med sin kroniska tarmsjukdom för 10 år sedan. Sedan den behandlingen är hon bra och slipper ta mediciner vilket hon gjorde dagligen innan. Det slog mig att det kanske kan vara något soM kan hjälpa mig då jag drabbats av 3 missfall på raken. Någon som provat och vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Kinesisk medicin som hjälp för att bli gravid eller vid upprepade missfall
  • klariis

Hej

Jag har gått på akupunktur samt fått vissa örter. Gick till en dam efter att min fertillitetsläkare faktiskt rekommenderade mig att gå till en för att hon tycker att det hjälpt andra. Efter 2,5år av försök blev jag gravid, 4månader efter min första behandling. Jag kan inte säga om det var det. Men min fertillitetsläkte sa att de kan göra att livmoder stärker sig, samt att man får igång blodcirkulationen i livmodern, vilket behöva för att något ska sätta sig och gro. Jag tyckte det var värt det, även om folk säger att det är placebo osv kan jag säga att min mensvärk som varit ett helvete sen jag fick mena tillåmed blev bättre efter besöken.

• Linnis92

En bekant till nig hade försökt länge att få barn, så provade hon kinesiskmedicin - fick dricka något ört-te typ. Och månaden efter var hon gravid. Behöver ju inte berott på örterna men man vill ju gärna tro det.

Svar på tråden Kinesisk medicin som hjälp för att bli gravid eller vid upprepade missfall