• Anonym (chockad)

Det ryktas att min 39-åriga kille har en reltion med en 13-åring

Jag vet inte om jag ska tro på detta. 

Tre bekanta har sagt till mig att min kille har ihop det med en 13-åring. Enligt dessa tre har hennes föräldrar berättat detta själva och försökt få dem att sluta ses. Jag gick i taket och konfronterade honom men han sa såklart att detta inte var sant. Varför i allsin dar skulle han vara ihop med ett barn?! 

Jag vet varken ut eller in. De tre som sagt detta till mig är inga bra vänner till mig men de verkar inte heller ondskefulla eller psykiskt störda nog att hitta på detta. 

Min kille bara skrattade och viftade bort det. 

Vem ska jag tro på?!?! Är i chocktillstånd, är det sant kan jag absolut inte ha med honom att göra mer!!

• Svar på tråden Det ryktas att min 39-åriga kille har en reltion med en 13-åring
  • Anonym (Vvhh)

Kontakta föräldrarna till tjejen och fråga vad som står till.

• Studentpappa

Du måste ju ha någon koll själv på om det är möjligt till att börja med? Har han tid att vara tillsammans med en 13-åring utan att du märker det? Är han en person med tvivelaktig karaktär som kan tänka sig att utsätta ett barn för det?

Du känner väl din partner?

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • matteand

Det tror jag inte.

Föräldrarna till flickan skulle ha hört av sig till dig isåfall. Om dom nu vet om det och det är så.

Men ring föräldrarna och fråga med risken att du utmålar din kille som pedofil om det är falskt.

Ta det försiktigt oavsett vad du gör.

• Anonym (chockad)
    Studentpappa skrev 2017-01-26 05:42:40 följande:

Du måste ju ha någon koll själv på om det är möjligt till att börja med? Har han tid att vara tillsammans med en 13-åring utan att du märker det? Är han en person med tvivelaktig karaktär som kan tänka sig att utsätta ett barn för det?

Du känner väl din partner?

Han har tid att göra massor med saker bakom min rygg, vi ses i snitt 2 gånger i veckan och sover inte alltid tillsammans heller. Han har bedragit mig förut och vet att han är väldigt sexuell. Hans före detta var 29 år men såg ut som 17, liten och späd i kroppen och "flickigt" utseende. Han har dock varit otrogen mot mig en gång för ett år sen och det var med en äldre kvinna, dvs vår ålder. Så jag vet inte längre faktiskt....:(  
  • Anonym (chockad)
    matteand skrev 2017-01-26 06:45:43 följande:

Det tror jag inte.

Föräldrarna till flickan skulle ha hört av sig till dig isåfall. Om dom nu vet om det och det är så.

Men ring föräldrarna och fråga med risken att du utmålar din kille som pedofil om det är falskt.

Ta det försiktigt oavsett vad du gör.

De har ingen aning om att vi är ett par, inte ens de tre som berättade detta trodde att vi var ett par de trodde vi var kompisar bara då de sett oss ihop ett par gånger. 

Jag känner varken flickan eller föräldrarna, vet bara hennes förnamn...hur lätt uppstår sådana här rykten felaktigt? Känns väldigt ovanligt...
  • Anonym (Vvhh)

Oavsett vad så har han nog gjort någonting. Han kanske inte har haft en relation med henne men retat upp henne på något sätt. Jag har väldigt svårt att tro att man hittar på såna här saker helt utan anledning.

• Anonym (Häpp)

Enklast är väl att polisanmäla med ryktena som underlag. Sen får polisutredningen visa om det var sant eller inte. Blir han fälld så kan han ändå inte träffa dig, blir han friad så kan ni fortsätta att leva med varandra .

• Studentpappa
    Anonym (chockad) skrev 2017-01-26 07:53:25 följande:

Han har tid att göra massor med saker bakom min rygg, vi ses i snitt 2 gånger i veckan och sover inte alltid tillsammans heller. Han har bedragit mig förut och vet att han är väldigt sexuell. Hans före detta var 29 år men såg ut som 17, liten och späd i kroppen och "flickigt" utseende. Han har dock varit otrogen mot mig en gång för ett år sen och det var med en äldre kvinna, dvs vår ålder. Så jag vet inte längre faktiskt....:(  

Vad ser du i honom då?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Kontakta dom!)

Kontakta dom, ta reda på vad som står på. Om han är skyldig så kommer han juni te erkänna rakt av? Men om något verkligen har hänt så måste du agera.

• Akira Öken

Om det är sant TS, är din kille en pedofil. Jag skulle uppmana dig att be de personer som berättade för dig, att göra en polisanmälan, alternativt att du själv anmäler. Om det endast är ett rykte så kommer polisens utredning att visa det. Det är inte okej att inte göra något alls om du tror att ett barn blir sexuellt utnyttjat (i lagens mening är det våldtäkt av barn).

• Anonym (Vvhh)
    Akira Öken skrev 2017-01-27 02:04:36 följande:

Om det är sant TS, är din kille en pedofil. Jag skulle uppmana dig att be de personer som berättade för dig, att göra en polisanmälan, alternativt att du själv anmäler. Om det endast är ett rykte så kommer polisens utredning att visa det. Det är inte okej att inte göra något alls om du tror att ett barn blir sexuellt utnyttjat (i lagens mening är det våldtäkt av barn).

Inte för att var sån, men har han gjort något så är han Hebefil. Pedofil är någon som dras till barn innan puberteten, hebefil är någon som dras till barn som kommit in i puberteten. Fortfarande är det olagligt, men blir så trött på att folk inte använder rätt ord.
  • Påven Johanna II
    Anonym (chockad) skrev 2017-01-25 20:57:22 följande:

Jag vet inte om jag ska tro på detta. 

Tre bekanta har sagt till mig att min kille har ihop det med en 13-åring. Enligt dessa tre har hennes föräldrar berättat detta själva och försökt få dem att sluta ses. Jag gick i taket och konfronterade honom men han sa såklart att detta inte var sant. Varför i allsin dar skulle han vara ihop med ett barn?! 

Jag vet varken ut eller in. De tre som sagt detta till mig är inga bra vänner till mig men de verkar inte heller ondskefulla eller psykiskt störda nog att hitta på detta. 

Min kille bara skrattade och viftade bort det. 

Vem ska jag tro på?!?! Är i chocktillstånd, är det sant kan jag absolut inte ha med honom att göra mer!!

Men den som har en 13-åring och som får veta att barnet träffar en 39-åring försöker väl inte få dem att sluta ses, de polisanmäler väl mannen? Annars är föräldrarna också djupt störda.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Vvhh) skrev 2017-01-27 07:35:12 följande:
    Inte för att var sån, men har han gjort något så är han Hebefil. Pedofil är någon som dras till barn innan puberteten, hebefil är någon som dras till barn som kommit in i puberteten. Fortfarande är det olagligt, men blir så trött på att folk inte använder rätt ord.
    Har aldrig hört den benämningen innan, intressant.
    Hade dom bara väntat någonstans mellan 12-24 månader innan de hade sex så hade denna diskussion enbart handlat om otrohet förresten (om dom nu gjorde det)
Svar på tråden Det ryktas att min 39-åriga kille har en reltion med en 13-åring