• Äldre 26 Jan 11:14
    9025 visningar
    3 svar
    3
    9025

    Rebus och rim till resa

    Hallå alla glada!!

    Nu börjar det närma sig min sambos 25-årsdag och det tänkte jag fira stort. Han ska nämligen få en weekendresa till London och som grädde på moset biljetter till hans favorit fotbollslag ska vi ska på.

    Men för att göra det hela lite roligare vill jag inte bara ge ett paket där det står att han får en resa utan måste nu kämpa för att lista ut vad det är i paketet. Min tanke är att göra en skattjakt med olika paket (ungefär 4-7st) som är gömda här hemma. I dessa paket ska det finnas som en rebus/ rim om vart vi ska och som leder till nästa paket, han måste komma med ett svar innan han får gå till nästa paket och i sista ska han pussla ihop alla bitar och få reda på destinationen. Men nu är det så att jag har idétorka med både rebusar och rim och behöver eran hjälp! Ge mig alla tips och idéer ni har angående en resa, London, weekend, hemlighet osv i rim och rebus väg. Tack snälla i förväg för er hjälp!

    Om någon annan har gjort något liknande får ni gärna tipsa om hur ni gjorde, är öppen för alla förslag så länge det inte bara är ett kuvert/ paket med en lapp i! ????

  • Svar på tråden Rebus och rim till resa
  • Äldre 27 Jan 14:24
    #1

    Är det ingen som sitter inne på något roligt rim eller rebus?

  • Äldre 28 Jan 19:53
    #2

    Jag brukar göra en len med barnen som kanske funkar:

    Du ger honom tex en sko och han ska då lista ut var den hör hemma. När ha. Kommer till hallen ligger det någon annan pryl där (tex en kastrull) och han ska då bege sig till köket.. så blir det lite lek av det om du har flera olika saker. I slutet kan du ha tex en Londonbuss och en fotbollströja eller nåt.

  • Äldre 31 Jan 12:36
    #3
    Hotbdldldmdd skrev 2017-01-28 19:53:14 följande:

    Jag brukar göra en len med barnen som kanske funkar:

    Du ger honom tex en sko och han ska då lista ut var den hör hemma. När ha. Kommer till hallen ligger det någon annan pryl där (tex en kastrull) och han ska då bege sig till köket.. så blir det lite lek av det om du har flera olika saker. I slutet kan du ha tex en Londonbuss och en fotbollströja eller nåt.


    Det var en väldigt rolig idé, funderar på om man ska göra det lite större att han får leta på fler ställen än bara i lägenheten! Tack så mycket!! ????
Svar på tråden Rebus och rim till resa