• GrönaDruvan

Att förlora en tvilling och ha kvar den i magen...

Blev opererad igår pga att mina enäggstvillingar hade tts. Tyvärr klarade sig bara den ena tvillingen och chanserna ser bra ut för den andra, jag kan kanske gå tiden ut med detta barn nu. Den döda tvillingen kommer att ligga kvar i magen. Då jag bara är i vecka 17 så kommer ju den få ligga där ett tag och hur tacklar man det? Den tvilling som sparkade mest känns inte mer.... Hur gör man vid förlossningen?
    Är det någon som varit i situationen som vill berätta hur ni upplevde allt?

• Svar på tråden Att förlora en tvilling och ha kvar den i magen...
  • Nykär15

Beklagar förlusten och sorgen...har ju följt dig i ett par trådar och var så glad över att du väntade två. Gråter Kan inte ge dig råd om hur du ska tackla det, ville bara visa min sorg över det inträffade. KramHjärta

• Commander

Beklagar sorgen! Mina flickor föddes 2007 och hade också tts.
    Upptäckt i v18 och gjorde laseroperation där båda klarade sig. Gick till v 28 då tts plötsligt kom tillbaka och ena tvillingen dog i min mage.
    Jag förlöstes redan dagen därpå.

I mitt fall blev det snitt och vi behövde inte se vår avlidna dotter förrän dagen därpå.
    Hur de gör i ditt fall när det kommer att gå flera veckor får nog din läkare svara på. Se till att de svarar på alla era frågor. Och lycka till!

• GrönaDruvan
    Nykär15 skrev 2017-01-26 13:22:47 följande:

Beklagar förlusten och sorgen...har ju följt dig i ett par trådar och var så glad över att du väntade två. Gråter Kan inte ge dig råd om hur du ska tackla det, ville bara visa min sorg över det inträffade. KramHjärta

Tack...
  • GrönaDruvan
    Commander skrev 2017-01-26 17:04:39 följande:

Beklagar sorgen! Mina flickor föddes 2007 och hade också tts.
    Upptäckt i v18 och gjorde laseroperation där båda klarade sig. Gick till v 28 då tts plötsligt kom tillbaka och ena tvillingen dog i min mage.
    Jag förlöstes redan dagen därpå.

I mitt fall blev det snitt och vi behövde inte se vår avlidna dotter förrän dagen därpå.
    Hur de gör i ditt fall när det kommer att gå flera veckor får nog din läkare svara på. Se till att de svarar på alla era frågor. Och lycka till!

Så sorgligt. Sverker sa till oss att skulle båda tvillingarna överleva operationen så är det en tuff tid framför oss och mycket risker, men förstår att ni kanske hade tänkt att risken var över när ni ändå gått till vecka 28? Eller hur tänker man i situationen? Så svårt när man inte är med om det själv.
    Nu vill jag bara ha svar på några frågor av Sverker och gå på 1-2 ultraljud till, och ser allt bra ut då kommer jag kunna slappna av mer.
    Hur har det gått för din tjej som klarade sig? Fick hon några men av tts:en eller pga att hon föddes för tidigt? Eller märks det inget av det?
Svar på tråden Att förlora en tvilling och ha kvar den i magen...