• Anonym (Hjälp)

Behöver hjälp med min rumpa! (Bild)

Nej jag har inte världens hängigaste röv, men jag upplever den som mer plufsig och "slapp" än vad den var innan jag fick barn (10 månader sen) har tänkt att börja köra squats och någon mer övning för rumpa/lår. Har ni några bra tips på övningar samt hur ofta jag ska köra? Vet att det är individuellt innan man ser resultat, men tänkte mer på vad som är bra att börja med

• Svar på tråden Behöver hjälp med min rumpa! (Bild)
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (N) skrev 2017-01-30 00:46:44 följande:

Varför tror du att jag är upprörd? Är inte ett dugg upprörd :) det är tråkigt om det har skett ett sådant missförstånd.Hur menar du att jag har ältat? Isf har ju du ältat mer än mig, du har varit väldigt aktiv i denna tråd.

Du påstår ju att jag är upprörd. Varför är det då så otänkbart när jag kallar dig detsamma? Vad är skillnaden?

Du har ältat precis lika mycket som mig. Igen, med passion. Varför? Känner du TS?
  • i-o
    Anonym (N) skrev 2017-01-30 00:46:44 följande:
    Varför tror du att jag är upprörd? Är inte ett dugg upprörd :)
    Solklart svar en upprörd invalid skulle svara.
  • i-o
    i-o skrev 2017-01-30 00:58:43 följande:
    Solklart svar en upprörd invalid skulle svara.
    Individ menade jag (nog).
  • Anonym (N)
    Anonym (Sigrid) skrev 2017-01-30 00:52:04 följande:

Du påstår ju att jag är upprörd. Varför är det då så otänkbart när jag kallar dig detsamma? Vad är skillnaden?

Du har ältat precis lika mycket som mig. Igen, med passion. Varför? Känner du TS?

Jag upplever dig som upprörd för att du har varit så extremt aktiv i tråden och på ett väldigt engagerat sätt argumenterat för din sak.

Nej jag har inte ältat lika mycket som du :) kom in i tråden nu ikväll. Och kommer förmodligen inte kolla den imorgon då jag inte får ut något av den.
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (N) skrev 2017-01-30 01:06:39 följande:

Jag upplever dig som upprörd för att du har varit så extremt aktiv i tråden och på ett väldigt engagerat sätt argumenterat för din sak.

Nej jag har inte ältat lika mycket som du :) kom in i tråden nu ikväll. Och kommer förmodligen inte kolla den imorgon då jag inte får ut något av den.

Samma kan ju tillskrivas dig själv.

Ja bra, gå och lägg dig!!! Äntligen!
  • Anonym (N)
    Anonym (Sigrid) skrev 2017-01-30 01:19:21 följande:

Samma kan ju tillskrivas dig själv.

Ja bra, gå och lägg dig!!! Äntligen!

Nej det är inte sant.

Förstår att du vill att jag ska gå och lägga dig, det måste vara jobbigt för dig att "förlora" en diskussion :)

Ska låta dig vara. Men ta tag i ditt självförtroende, för din egen skull. Ha det fint.
  • i-o

Det är alltså en person som har en diskussion med sig själv här?

Utvecklande för dig N/Sigrid.

• Anonym (Sigrid)
    Anonym (N) skrev 2017-01-30 01:21:54 följande:

Nej det är inte sant.

Förstår att du vill att jag ska gå och lägga dig, det måste vara jobbigt för dig att "förlora" en diskussion :)

Ska låta dig vara. Men ta tag i ditt självförtroende, för din egen skull. Ha det fint.

Haha, nu börjar du bli desperat!! :)

Jag har aldrig skrivit här att mitt självförtroende är dåligt, det är ju du som har problem annars skulle du ju inte bett om åsikter på ett kråmat arshle.

Hahaha, det är så uppenbart nu!
  • Bougainvillea
    Anonym (Sigrid) skrev 2017-01-30 02:35:12 följande:

Haha, nu börjar du bli desperat!! :)

Jag har aldrig skrivit här att mitt självförtroende är dåligt, det är ju du som har problem annars skulle du ju inte bett om åsikter på ett kråmat arshle.

Hahaha, det är så uppenbart nu!

Men sluta spy ut din osäkerhet på människor du inte känner, eller på människor i allmänhet. Vem bryr sig egentligen om syftet med tråden var att söka bekräftelse? Det påverkar ju inte dig det minsta.
  • Anonym (Sigrid)
    Bougainvillea skrev 2017-01-30 05:40:50 följande:

Men sluta spy ut din osäkerhet på människor du inte känner, eller på människor i allmänhet. Vem bryr sig egentligen om syftet med tråden var att söka bekräftelse? Det påverkar ju inte dig det minsta.

Och du tillför "diskussionen" på vilket sätt...??
  • Bougainvillea
    Anonym (Sigrid) skrev 2017-01-30 08:40:34 följande:

Och du tillför "diskussionen" på vilket sätt...??

Det är då knappast någon vidare vettig diskussion du för då dina inlägg endast går ut på elakheter och påhopp. Skärp till dig.
  • Anonym (Hjälp)

Ja Sigrid, jag har lyst med min frånvaro eftersom jag fått svar på min fråga. Har fått flera bra träningstips och det var det jag var ute efter. Det är helt okej att du tycker jag fiskar efter uppmärksamhet eller något sånt, alla har vi rätt till en åsikt. Däremot förstår jag inte varför du blir så upprörd över detta.

Som sagt, jag har fått svar på min fråga så nu lägger vi ner den här tråden.

• Anonym (Bisextjej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-01-28 06:30:20 följande:

Nej jag har inte världens hängigaste röv, men jag upplever den som mer plufsig och "slapp" än vad den var innan jag fick barn (10 månader sen) har tänkt att börja köra squats och någon mer övning för rumpa/lår. Har ni några bra tips på övningar samt hur ofta jag ska köra? Vet att det är individuellt innan man ser resultat, men tänkte mer på vad som är bra att börja med

Din rumpa ser väl helt okej ut tycker jag, därimot skulle du behöva få lite fasthet och lite mer muskler på benen framför allt på lårens baksida. Svårt att se. Kanske det finns fler bilder
  • Anonym (Rumpslickare)
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-01-28 06:30:20 följande:

Den är fin
  • Anonym (Mmm)

Din rumpa e jättefin

• Anonym (Mick)
    Anonym (Mmm) skrev 2024-08-11 15:14:45 följande:

Din rumpa e jättefin

Fasiken heller att det är något fel med den rumpan. Det där är mitt ideal inte någon benig eller alldeles för hård röv. En perfekt liten bubbelrumpa som är få förunnat.
  • Anonym (Mick)

Sorry glömde skriva att jag håller med dig Mmm. Blev kanske lite för till mig där

• Anonym (För rumpan/Borderlina)

Jag tänker inte visa min rumpa, men jag är väldigt stolt över den ändå. Det bästa, i mitt tycke för att träna upp rumpan är inte rumpövningar, utan benövningar som även tränar rumpan. Det är enklare att bygga upp lår och rumpa samtidigt än att bara fokusera på rumpan. 

Jag gillar marklyft, rumänska marklyft och djup knäböj där jag går ner på huk (är svårt om du är stel i vaderna men gå så djupt det går) . Alla de övningarna kan utföras med en skivstång. Efter att du lärt dig tekniken, använd tunga vikter som du bara orkar lyfta ca 10 ggr. Kör flera set/övning (minst 2 gärna fler), gärna 2 ggr i veckan och försök höja vikten du använder dig av varje månad. 

När du inte kan höja mer så finns det olika sätt att komma förbi det men det är överkurs än så länge. Lär man sig de tre övningarna så är man på god väg till att få en snygg rumpa.

Utöver detta så träna även överkroppen.

Jag tränar även cardio ibland men det är för att gubben är 50 och jag vill inte att han får en stroke. jag är 32 och jag vill ändå att vi blir gamla ihop. Så det är för att pusha/motivera honom, inte för min rumpas skull. 

Svar på tråden Behöver hjälp med min rumpa! (Bild)