• Anonym (Kaffedraken)

    Menopur

    Hejsan jag är inne på min fjärde dag idag med Menopur 75 ml, och jag mår illa och samtidigt hungrig hela tiden, vilket är ganska påfrestande!
    Någon som genomgått/genomgår Menopur och hur var det för dig och hur tyckte du att behandlingen funkade, hur många behandlingar var du tvungen att göra innan du blev gravid?

  • Svar på tråden Menopur
  • Anonym (Kaffedraken)
    Gypsymom skrev 2017-01-29 12:42:22 följande:

    Hejsan jag är inne på min fjärde dag idag med Menopur 75 ml, och jag mår illa och samtidigt hungrig hela tiden, vilket är ganska påfrestande!
    Någon som genomgått/genomgår Menopur och hur var det för dig och hur tyckte du att behandlingen funkade, hur många behandlingar var du tvungen att göra innan du blev gravid?


    Det är nog en vanlig biverkning att bli illamående. Tar du dessutom så lite som 75 så är du ju extremt lättstimulerad, så då är det heller inte konstigt att du känner av mediciner.

    PS. Jämför dig inte med andra. Din behandling är din behandling. Jag har gjort 5 ivf med 450 enheter menopur från dag 1. Aldrig varit gravid och kommer aldrig bli. Så lyssna inte för mycket på andra. Allas kroppar är olika och reagerar olika. Önskar er all lycka!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har gjort tre ivf:er med menopur som stimuleringspreparat. Jag har haft hög dos, 450 enheter. Jag fick ut få embryon som fungerade men det räckte ändå för nu har jag fått två barn. Äldsta är 4 år och yngsta 1,5 år.

    Jag hade inga biverkningar alls.

    Men jag antar att illamående är normalt.

    Lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Kattflickan skrev 2017-01-29 23:14:07 följande:

    Jag har gjort tre ivf:er med menopur som stimuleringspreparat. Jag har haft hög dos, 450 enheter. Jag fick ut få embryon som fungerade men det räckte ändå för nu har jag fått två barn. Äldsta är 4 år och yngsta 1,5 år.

    Jag hade inga biverkningar alls.

    Men jag antar att illamående är normalt.

    Lycka till!


    Oj ja ni har ju mycket högre dos än mig, så jag kanske är lite känslig, förhoppningsvis är det en positiv sak?
    Den 1/2 har jag tid för ultraljudet och äggledarspolning, då ska dom kolla hur många ägg blåsor som bildats och om jag ska fortsätta behandlingen och fungerar det som det ska så får jag ta en otrivell spruta och försöka naturligt, om dom måste avbryta behandlingen pga det är för mycket äggblåsor så görs ett ägg plock!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Gypsymom skrev 2017-01-30 10:29:07 följande:
    Oj ja ni har ju mycket högre dos än mig, så jag kanske är lite känslig, förhoppningsvis är det en positiv sak?
    Den 1/2 har jag tid för ultraljudet och äggledarspolning, då ska dom kolla hur många ägg blåsor som bildats och om jag ska fortsätta behandlingen och fungerar det som det ska så får jag ta en otrivell spruta och försöka naturligt, om dom måste avbryta behandlingen pga det är för mycket äggblåsor så görs ett ägg plock!
    Som sagt, våra kroppar är olika. Tar du så låg dos är det för att din kropp troligen reagerar starkt på liten dos. På mig händer ingenting om jag inte tar 450 i två veckor liksom. Olika kroppar, olika behandling. Inte svårare än så. Är det något jag har lärt mig under min tid i ivf-svängen och på familjeliv, så är det att man inte kan jämföra sig med någon annan.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Jag genomgår nu behandling med Menopur och ska ikväll ta min 9e spruta. Jag började min dos så lågt som 50 och fick i förrgår höja till 75. Ska in och göra blodprov imorgon igen för att se hur värdena ser ut och därefter antar jag att det bokas tid för ultraljud. Vore skönt att bolla lite med andra som genomgår liknande process... Tanken är att vi ska försöka på egen hand men om jag förstått det rätt så kan de alltså behöva plocka ut ägg om det bildas för många? 

    Hur har ni det med symptom? Jag har de senaste två dagarna haft väldigt ont i magen och vaknade idag med världens yrsel (fick ta stöd av väggen för att inte trilla). Kram på er alla 

Svar på tråden Menopur