• lollo2323

Min pojkvän vill inte ha sex så ofta

Hej!
    Det är så att min pojkvän på 6 månader har alltid haft ganska låg sexlust. Jag däremot skulle gärna velat haft sex gånger om dagen i den nykära perioden. Hade varit helt okej nu dessutom. Vi hade sex mer de första månaderna, ca 4 gånger i veckan vilket då inte kändes nog men inget jag stördes av riktigt. 
    Senaste månaderna och nästan alltid är det jag som måste ta intiativ och är kåtast av mig. Vill även tillägga att han aldrig har fått mig komma och kommer ganska snabbt själv. Men själva sexet för mig är bara en kärleksbekräftelse för båda hållen. Jag njuter ändå.

Nu till saken så har vi haft sex 1 gång i veckan senaste månaden vilket känns hemskt för mig. Jag har tappat mitt självförtroende och vågar knappt ta initiativ längre. Skäms nästan. Pratade nyligen med honom om det och det han säger är att han inte vet varför han inte blir kåt av sig så ofta och att jag inte är den första som klagar på det ( han menar ex osv).Han säger också att han inte finner mig oattraktiv vilket jag har trott och att han älskar mig osv. Han säger själv att han bara inte känner sig så kåt allmänt och att han känner sig lite pressad av mig eftersom jag tar upp det. För att jag tycker det är ett stort problem i vårt förhållande. Sexet är en viktig del för mig eftersom jag är en väldigt fysiskt människa och det är mitt sätt att visa kärlek på. Sen vill man bli tillfredsställd också. 

Vet inte riktigt hur jag ska handskas med det här.. Vill ge honom tid men vill fortfarande att han ska förstå hur viktig sexlivet är för ett förhållande. 

Någon som har varit med om samma problem eller har detta problem?
    Vill veta vad jag ska göra, eller hur jag ska hantera det. Älskar honom väldigt mycket så att dumpa honom är inte på kartan. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-29 20:04
    "velat haft sex 3 gånger om dagen i den nykära perioden".

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex så ofta
  • Fghttri

Min man är likadan. Det finns inget att göra, antingen acceptera o försöka hitta andra sätt att tillfredsställa dina behov, på egen hand förslagsvis. Eller så får du lämna honom och försöka hitta nån med samma libido som du.

• Anonym (Stor kuk)

Hejsan=)

Jag har exsakt som dig vi hade sex 4gånger om dagen i början ända fram till nått år sen då börja vi ha kanpt 1g i veckan.

Jag blir helt tokig liksom vill ha massor av dagen det är ett problem ständigt kåt och sugen.

Liksom man vet inte vad man gör snart

• Anonym (Fakta)

Det är bara så - vissa vill ha mindre sex, vissa vill ha mer. Det är inget fel på dig, det är inte så att han inte älskar dig, inte tycker du är sexig eller så. Han vill bara ha sex mycket mer sällan än du.

Acceptera det (troligen for life), eller hitta någon annan.

Om sex och det fysiska är viktigt för dig så är mitt tips absolut att försöka hitta någon som passar dig bättre.

Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex så ofta