• Mizzys

Hur får man bort det mörka under ögonen

Jag är en kvinna på 34 år, själv tycker jag att jag se väl fräsch och bra ut.

Men med åren så har jag märkt att jag blir mörkare och mörkare under ögonen.

Någon som har någon tips vad man kan göra för att få bort det mörka? Eller någon bra produkt?

• Svar på tråden Hur får man bort det mörka under ögonen
  • Ndkn1931

Det finns vissa krämer som kan ljusa upp/minska det mörka t ex Ideal från vichy eller lift&luminate från No7.

Annars kan du använda dig av concealer (röd brukat funka bra mot det mörka). Makeup store har en riktigt bra.

• Anonym (Lova)

Har hört att det beror på vätskebrist ibland men vet inte om det stämmer. Jag använder no7 ögon "roll-on" eller Lumenes som ljusar upp lite och Oliva ögoncreme. Men bäst tycker jag concealer funkar. Finns en från kicks eget märke med 3 i 1. Den tycker jag är jättebra. Annars har Ysl:s concealer för just detta fått mycket lovord. Funkar nog på vissa men inte på mig tyvärr.

• Mizzys

Tack för tipsen, ska nig kolla upp någon ögonkräm.

Har kicks den där 3 i 1 och den är helt okej. Blsta är Ysl, får köpa den igen, den är ganska dyr.

• HippHipp

Jag har samma problem - det kan tydligen bero på att huden blir tunnare/men förlorat underhudsfett i ansiktet med ålder.

Jag har testat sömn, dricka mer, olika krämer. Det enda som har hjälpt mig är att dölja. På mig i alla fall går det inte att 'bota'. Jag kör också YSL- men det beror ju mycket på vilken hudtyp man har. Jag gick till Kicks och fick en gratis provsminkning- blev förvånad hur bra ett proffs kan få till det: det hjälpte i sig, att få lära mig lite bättre hur och var jsg lägger på det (tex ljus klick i ögonvrån ger ett vaknade intryck etc).

Svar på tråden Hur får man bort det mörka under ögonen