• Puffmajs

Följas åt i väntan på bim?

Hej!

Jag har bim runt den 14:e februari. Beräknad ägglossning imorgon. Har testat med clearblue med dubbel hormonindikator samt tempar jag. Vi har sexat varje dag sedan mensen slutade ???????? hade varit kul att ha någon att följa. Någon som har bim ungefär samtidigt? ????

• Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?
  • Ebichu

Det udda var ju att spökstrecket var starkare den här gången än förra gången iaf så ja jag vet inte alls hur det ligger till just nu.

• Eddan

Hej hej!

Detta kanske inte alls passar in här, ursäktar mig i förväg, men är ny här!

Jag tog ett gravtest i morse, och anade ett sträck på rätt plats, efter 5 minuter som är tiden detta visar så syntes det knappt alls. Men tänkte kolla om någon tycker sig se antydan till två sträck?

• Ebichu

Okej jag börjar seriöst känna mig galen snart -.-'
    Åkte in till jourmottagning idag för att jag började få mer ont dom kom iaf fram till att jag har urinvägsinfektion, förklarade lite också om att min mens var sen så dom tog gravtest bara utifall och det visade negativt hos dom också så tredje negativa testet nu och är på bim+10.
    Om det nu är så att det var min mens/tidigt missfall kanske? som var den 24:e istället så ska jag enligt min app ha ägglossning precis nu i dagarna.
    Mina tuttar känns enorma just nu (har d/dd vanligtvis så känns mycket för mig när dom svullnar) och har börjat känna mig mer öm i dom vilket det kan göra också om det ska vara ägglossning.
    Men dom genomskinliga ägglossningsliknande flytningarna jag har haft sen min förra ägglossning har nu istället övergått till vita lite tjockare flytningar så det borde ju inte tyda på att jag ska ha ägglossning snart heller.

Jag vet helt seriöst inte vad min kropp håller på med längre och man blir inte visare heller när inte ens läkarna hittar nått konstigt, ska försöka övertala till ett vul på tisdag iaf och kolla om det inte är nått annat som spökar istället.

• Puffmajs
    Eddan skrev 2017-03-10 13:09:44 följande:

Hej hej!

Detta kanske inte alls passar in här, ursäktar mig i förväg, men är ny här!

Jag tog ett gravtest i morse, och anade ett sträck på rätt plats, efter 5 minuter som är tiden detta visar så syntes det knappt alls. Men tänkte kolla om någon tycker sig se antydan till två sträck?

Jag ser :) tagit något mer?
  • Puffmajs
    Ebichu skrev 2017-03-10 22:27:44 följande:

Okej jag börjar seriöst känna mig galen snart -.-'

Åkte in till jourmottagning idag för att jag började få mer ont dom kom iaf fram till att jag har urinvägsinfektion, förklarade lite också om att min mens var sen så dom tog gravtest bara utifall och det visade negativt hos dom också så tredje negativa testet nu och är på bim+10.

Om det nu är så att det var min mens/tidigt missfall kanske? som var den 24:e istället så ska jag enligt min app ha ägglossning precis nu i dagarna.

Mina tuttar känns enorma just nu (har d/dd vanligtvis så känns mycket för mig när dom svullnar) och har börjat känna mig mer öm i dom vilket det kan göra också om det ska vara ägglossning.

Men dom genomskinliga ägglossningsliknande flytningarna jag har haft sen min förra ägglossning har nu istället övergått till vita lite tjockare flytningar så det borde ju inte tyda på att jag ska ha ägglossning snart heller.

Jag vet helt seriöst inte vad min kropp håller på med längre och man blir inte visare heller när inte ens läkarna hittar nått konstigt, ska försöka övertala till ett vul på tisdag iaf och kolla om det inte är nått annat som spökar istället.

Det låter jätteknasigt det här. Kanske är det så att du ska ha ägglossning?
  • Ebichu
    Puffmajs skrev 2017-03-11 15:50:44 följande:
    Det låter jätteknasigt det här. Kanske är det så att du ska ha ägglossning?
    jo jag skulle ju ha ägglossning i dagarna då egentligen, 4 negativa gravtest nu iaf och även en minimal blödning den här månaden också 3 dagar innan bim så jag vet verkligen inte vad min kropp håller på med fortfarande den beter sig fortfarande som att jag skulle vara gravid iaf, har blivit tröttare dom senaste dagarna och yr som bara den och har huvudvärk varje dag dom senaste tre dagarna mina bröst är större än vanligt när min mens ska vara och jag blöder mycket mindre än vanligt, var hos familjeläkaren för två dagar sen iaf och fick höra att jag har väldigt lågt blodtryck men ovanligt hög puls med tanke på vilken nivå mitt blodtryck ligger på, fick lämna blodprov iaf för han tror på anemi vilket skulle iaf förklara yrseln och tröttheten, i vilket fall som helst så fick jag tid till vul den 4/4 så efter det får jag äntligen veta om allt står rätt till där nere också :)
  • Eddan

Hej igen!

Ber ännu en gång er om hjälp!

Var snälla..har en historia med saker som är jobbigt runt graviditet. Har du testat bim-6 vilket jag vet är sjukt tidigt! Men jag ser verkligen ett svagt test irl. Och vill bara kolla om någon annan ser något? Kanske svårt att fånga på bild..men skickar med en bild.

Var snälla som sagt. Klart ni ska bedömma rättvist, men ja.. ni kan väl kika iaf.

Mvh eddan

• jhk88
    Eddan skrev 2017-04-08 11:32:27 följande:

Hej igen!

Var snälla..har en historia med saker som är jobbigt runt graviditet. Har du testat bim-6 vilket jag vet är sjukt tidigt! Men jag ser verkligen ett svagt test irl. Och vill bara kolla om någon annan ser något? Kanske svårt att fånga på bild..men skickar med en bild.

Var snälla som sagt. Klart ni ska bedömma rättvist, men ja.. ni kan väl kika iaf.

Mvh eddan

Hej!

Jag ser tyvärr ingenting :( Men BIM-6 är väldigt tidigt också, jag skulle testa igen om några dagar och se om det blir starkare (eftersom du ser irl) <3
  • Puffmajs
    Aviva skrev 2017-04-13 09:53:16 följande:

WOHO ÄR GRAVID !!!! BF 21/12

Grattis! :D
  • Aviva
    Eddan skrev 2017-04-08 11:32:27 följande:

Hej igen!

Mvh eddan

Hej ! Jag ser inte heller något MEN, det behöver inte betyda att du inte ser något för det, jag fick mitt positiv på Bim +1 så testa Om några dagar !

Jag har ju en dotter sen innan som jag fick positivt på äl +8 så jag vet nu att det verkligen kan skilja Sig ,

Lycka till gumman o håll oss uppdaterade
    Puffmajs skrev 2017-04-13 13:11:31 följande:

• Aviva
    Puffmajs skrev 2017-04-13 13:11:31 följande:

Tack <3
  • Eddan

Hej igen!

Fick veta nu att jag är gravid v5 +5 ???? så det var något där trots allt! Bf 20december ca. Om nu allt går bra.. tredje gången gillt kanske!

• Puffmajs
    Eddan skrev 2017-04-18 14:01:04 följande:

Hej igen!

Fick veta nu att jag är gravid v5 +5 ???? så det var något där trots allt! Bf 20december ca. Om nu allt går bra.. tredje gången gillt kanske!

Åh grattis!
  • RipNikita

Hejsan tjejer ! Fick mens igår och den är jätte mörk brun och klibbig och inte alls så riklig. Varför ?

• Lillmyran79

Hej! Hoppar på här då jag känner att jag måste ventilera detta!

Då vi bestämt oss för att inte skaffa fler barn (1 gemensamt och min man 1 sedan tidigare) så gjorde min man en vasektomi i november, tanken va att jag skulle slippa använda spiral sedan. För några veckor sedan började jag få väldigt ömma bröst ( mitt första och väldigt tidiga tecken på min tidigare graviditet) och ont i först högra äggstocken , som hugg och kramper, sedan lika på vä sidan! Min reaktion va: shit vilken kraftig ägglossning denna månad..... Dock har dessa ömma bröst, typ mensvärkar och ont i svanken fortsatt sedan dess har Bim 25/4.

Till saken hör nu att jag var till bm 18/4 och skulle äntligen få ta ur min kopparspiral... Då hittar bm inte trådarna!!!! Åkte direkt hem och gjorde ett CB digital som visade neg! Men ändå hänger dessa symptom kvar och jag kan lixom inte släppa det.. (kan nog ana trötthet och konstig smak i munnen, men det kan bara va inbillning oxå)

Vad tror ni?

• Mijjan
    Lillmyran79 skrev 2017-04-22 16:06:43 följande:

Hej! Hoppar på här då jag känner att jag måste ventilera detta!

Då vi bestämt oss för att inte skaffa fler barn (1 gemensamt och min man 1 sedan tidigare) så gjorde min man en vasektomi i november, tanken va att jag skulle slippa använda spiral sedan. För några veckor sedan började jag få väldigt ömma bröst ( mitt första och väldigt tidiga tecken på min tidigare graviditet) och ont i först högra äggstocken , som hugg och kramper, sedan lika på vä sidan! Min reaktion va: shit vilken kraftig ägglossning denna månad..... Dock har dessa ömma bröst, typ mensvärkar och ont i svanken fortsatt sedan dess har Bim 25/4.

Till saken hör nu att jag var till bm 18/4 och skulle äntligen få ta ur min kopparspiral... Då hittar bm inte trådarna!!!! Åkte direkt hem och gjorde ett CB digital som visade neg! Men ändå hänger dessa symptom kvar och jag kan lixom inte släppa det.. (kan nog ana trötthet och konstig smak i munnen, men det kan bara va inbillning oxå)

Vad tror ni?

Hur har det gått? :)
  • Jagerika

Hej! Jag hoppar gärna in här!

Jag och sambon, båda 26 år iår, planerar första barnet och jag slutade med p-piller 15 december och fick direkt en lång mens efter det. Sen hade jag mens 11 januari och igår 30 januari hade jag ägglossning enligt ägglossningstest som vi självklart prickade in med flera dagar! :) så jag tror min Bim är den 12 februari om jag förstått det rätt! Det är lite svårt att räkna ut då jag aldrig haft regelbunden mens, men det kanske blir bättre nu när pillren är borta.

Idag, dagen efter ägglossning så mår jag väldigt konstigt, det sticker och hugger i magen och jag hoppas verkligen att det är ett tecken på att ägget blev befruktat! Nån annan som redan har barn som fått så vid en befruktning? Eller är det bara jag som önskar så att det kan vara barn på G? Oftast känner jag inte ägglossningen och därför tänker jag så! Mvh Erika

Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?