• LHUF

hur länge ok att ge alvedon/Ipren. har varit hos läkare

Båda mina killar har förmodligen influensa, ena har haft feber sedan i lördags med upp till 39.9 i söndags. De är även förkylda

Har varit hos läkare 2 ggr för febern och kolla sänkan. Andra gången var för att läkare 1 sa att vi skulle återkomma om febern var kvar. Allt ser bra ut, inget i öronen, lungorna låter bra. Så virus

Hon sa att fortsätta behandla med alvedon/Ipren. Men när jag frågade henne om vad som är bäst sa hon att alvedon inte var ngn fara att ge längre men försiktig med Ipren.

Men på alvedonflaskan står det 2 dagar om inte läkare råder till annat. Men i vårt fall sänker inte alvedonen den höga febern..

Ger ju bara om det verkligen behövs och till natten så den blir dräglig. Men hur länge kan man hålla på? Nu hoppas jag att det snart är över för nu är det dag 5!

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden hur länge ok att ge alvedon/Ipren. har varit hos läkare
  • LHUF

Fast jag tycker dom aldrig får säga ngt om läkemedel,

Ville mest kolla hur andra gör vid längre feber

• LHUF

Upp mot en vecka sa hon att man kunde behandla om han behövde, men varva

• LHUF

Läser bara så mkt läskigt om Ipren.. Men det måste ju ändå vara bäst att varva än att bara använda alvedon hela tiden.. Nu sover han men febern har stigit till över 39 igen nu, han fick alvedon vid 6 imorse

• modsey
    LHUF skrev 2017-02-01 12:44:13 följande:

Läser bara så mkt läskigt om Ipren.. Men det måste ju ändå vara bäst att varva än att bara använda alvedon hela tiden.. Nu sover han men febern har stigit till över 39 igen nu, han fick alvedon vid 6 imorse

Fungerar alvedon skulle jag bara ge det. Inget egenvärde att varva om alvedon funderar!
  • LHUF

Nej fast det måste ju ha gått 6 timmar mellan och när han nu varit så dålig med hög feber har det inte gått..

• kajsaemma

Min dotter hade nyss feber i 7 dagar. Gav henne alvedon 1-2 gånger per dag. Borde absolut inte vara någon fara!

• 35Hellw

Mixa och ge varannan gång alvedon varannan Ipren ger bättre verkan och behöver inte gpsen timmar mellan då är olika preparat krya på dem

Svar på tråden hur länge ok att ge alvedon/Ipren. har varit hos läkare