• Lundtok

VUL

Hej!

Idag gjorde jag ett VUL, enligt min beräkning är jag i v 6+6 idag.

Läkaren som utförde detta kollade väldigt länge och sa sedan att hon tyckte att det var väldigt smått på skärmen. Hon sa att hon tyckte det verkade som att vi är i vecka 5 snarare, kanske tidigare ändå.

(Jag och min sambo tyckte oss se ett hjärta som slog, men läkaren sa att det var något annat.)

Är det någon annan som fått höra sånt på tidigt VUL? Kan jag nästan räkna med MF eller MA nu?

En nedstämd och orolig Lundtok

• Svar på tråden VUL
  • Treansresa

Jag var i 7+ när ja var på vul. Då flyttade hon mig till 4+6 även fast jag vet när Äl/sista sex var. Hon såg bara hinnsäcken och gulekroppen. Åkte tillbaka 9 dagar senare i då slog hjärtat. Hade plussat innan jag blev gravid enligt vul.

Nu är ja snart halvvägs.

• Lundtok
    Treansresa skrev 2017-02-01 15:20:06 följande:

Jag var i 7+ när ja var på vul. Då flyttade hon mig till 4+6 även fast jag vet när Äl/sista sex var. Hon såg bara hinnsäcken och gulekroppen. Åkte tillbaka 9 dagar senare i då slog hjärtat. Hade plussat innan jag blev gravid enligt vul.

Nu är ja snart halvvägs.

Tack så mycket för ditt svar, jag hoppas för allt i världen att jag har sån "tur" också.

Men att stå ut i dessa dagar innan nästa VUL är inte så lätt. Det känns som i början när jag trodde att mensen skulle komma när som helst . Tack iaf.
  • mollaMalina

Har blivit tillbakaflyttad alla mina graviditeter, det behöver inte betyda någonting alls så andas ut o försök att inte oroa dig för mycket kram

• Lundtok
    mollaMalina skrev 2017-02-01 17:29:53 följande:

Har blivit tillbakaflyttad alla mina graviditeter, det behöver inte betyda någonting alls så andas ut o försök att inte oroa dig för mycket kram

Hej och tack för ditt svar. Jag har varit gravid 3ggr innan och har aldrig gjort något vaginalt ultraljud såhär tidigt. Endast vanligt rutinultraljud i vecka 19-20.

Det här var bland det värsta jag varit med om. Nu ligger jag här i soffan och undrar om jag inte har lite ont i magen iaf . Helt sjukt.

Tack iaf. Kram
  • MTL

Herregud vilka turer det var med mitt andra barn. Precis som i ett av ovanstående svaren visste jag exakt när jag blev gravid. Hade använt äl- test och plussade 7 dagar innan bim, hade stenkoll. Enligt den första barnmorskan plussade jag innan ägglossningen och då sa hon bara att jag hade sett fel på alla mina 10 (minst)gravtester, haha! Även hcg- värdet var alldeles för lågt och de förberedde mig på missfall.

Till slut efter i v. 12 efter ett flertal ultraljud hade fostret växt ikapp och mina uträkningar stämde. Läkaren sa då att alla foster växer olika och det är jättesvårt att se exakt i början, de borde inte ha oroat mig så.

Du kan nog vara lugn :)

• Lundtok
    MTL skrev 2017-02-01 17:57:58 följande:

Herregud vilka turer det var med mitt andra barn. Precis som i ett av ovanstående svaren visste jag exakt när jag blev gravid. Hade använt äl- test och plussade 7 dagar innan bim, hade stenkoll. Enligt den första barnmorskan plussade jag innan ägglossningen och då sa hon bara att jag hade sett fel på alla mina 10 (minst)gravtester, haha! Även hcg- värdet var alldeles för lågt och de förberedde mig på missfall.

Till slut efter i v. 12 efter ett flertal ultraljud hade fostret växt ikapp och mina uträkningar stämde. Läkaren sa då att alla foster växer olika och det är jättesvårt att se exakt i början, de borde inte ha oroat mig så.

Du kan nog vara lugn :)

Alltså alla era positiva upplevelser gör att jag känner mig lite säkrare. Men jag kommer antagligen inte kunna andas ut förrän jag har varit på ett till VUL och sett att allt är okej.

Det är en hemsk känsla, ovissheten .

Kram och tack ännu en gång
  • Lhea1979

Jag vill inte orsaka dig oro men jag har varit med om exakt samma sak.

Jag sökte gyn pga smärtor i magen. Först så de bara en hinnsäck. 2 veckor senare såg de en gulesäck och början på graviditet. Tyvärr en vecka senare när jag hoppats på att få se ett hjärta slå, såg de samma som förra gången och konstaterade MA. Tråkigt besked!

Men som sagt jag hade ont den gången.

Nu är jag gravid igen i v.19. Jag var på tidigt VUL denna gång också. Och såg först en tidigt graviditet, ni kan förstå hur jag kände när jag var där 2 veckor senare och kunde knappt andas. Innan jag fick se ett hjärta som slog.

Jag håller tummarna för dig!

• Lhea1979

Kan bara tillägga att det var samma för mig med tiden, jag blev tillbakaflyttad.

• Smultrontjejen

Vi var på vul 5+3 för blödning och sjukt mycket oro pga tidigare MF och ma.

Man såg enbart fostersäck, ingen gulekropp eller embryo. Barnmorskan sa att vi va i v 4. 7dagar senare åkte vi in igen och då såg vi foster med tickande hjärta. Och va i v 6+4

Idag va vi på ul och allt va bra. V 12+6 (vi trodde 12+4)

Så det kan vara bra ändå ska du se.

• MTL
    Lundtok skrev 2017-02-01 20:08:34 följande:

Alltså alla era positiva upplevelser gör att jag känner mig lite säkrare. Men jag kommer antagligen inte kunna andas ut förrän jag har varit på ett till VUL och sett att allt är okej.

Det är en hemsk känsla, ovissheten .

Kram och tack ännu en gång

Jag vet precis hur det är. Hade 2 missfall i bagaget och blödde igen när allt det här började, så det var riktigt hemskt ända fram till v. 12. Hoppas och tror att allt går bra för dig!
  • Lundtok

Nu är det 24h sen vi var på sjukhuset och jag vet i tusan hur jag mår.

Ingen smärta, ingen blödning.

Jag tyckte imorse att det inte gjorde så ont i brösten som det gjort tidigare. Men nu är dom ömma igen.

Dessutom mådde jag illa imorse och lite nu på förmiddagen...

Min sambo sa att jag skulle försöka tänka positivt och inte stressa upp mig, men det är

Verkligen inte så lätt som man kan tro .

Tack så himla mycket gör alla era svar.

Grattis till er alla som har klarat era graviditeter . Kram Lundtok

• Lundtok

Idag är det en vecka sen vi var på VUL. Ingen smärta eller blödningar ännu. Jag känner mig ännu osäker på om det finns något i min mage som lever...

Jag ska ringa till sjukhuset imorgon och be om en tid, just nu känns det helt galet att bara gå och undra .

Med vänlig hälsning, Lundtok

• Treansresa

Håller tummarna att du får komma snabbt och att det är bra:)

• MTL
    Lundtok skrev 2017-02-08 16:35:46 följande:

Idag är det en vecka sen vi var på VUL. Ingen smärta eller blödningar ännu. Jag känner mig ännu osäker på om det finns något i min mage som lever...

Jag ska ringa till sjukhuset imorgon och be om en tid, just nu känns det helt galet att bara gå och undra .

Med vänlig hälsning, Lundtok

Varför gjorde du vul från första början? De brukar inte vara så pigga på att låta en komma in utan anledning, inte ens om man blöder. Jag har fått vända mig till privat mottagning när jag var orolig.

Hoppas att du får en tid så du slipper oron!
  • Lundtok
    MTL skrev 2017-02-09 08:22:56 följande:

Varför gjorde du vul från första början? De brukar inte vara så pigga på att låta en komma in utan anledning, inte ens om man blöder. Jag har fått vända mig till privat mottagning när jag var orolig.

Hoppas att du får en tid så du slipper oron!

Jag fick ett MA i vecka 12, det hade slutat växa i vecka 6 ungefär. Så doktorn lovade oss att vi skulle få komma in och kolla så jag inte skulle behöva uppleva det där igen.
  • Lundtok

I fredags gjorde vi ett VUL, läkaren såg (och vi) hjärtaktivitet . Det känns väldigt skönt. Vi blev även flyttade framåt (8+4) istället för 7+1.... enligt sista mensdagen 9+2.

SÅ himla härligt.

• MTL
    Lundtok skrev 2017-02-18 21:55:17 följande:

I fredags gjorde vi ett VUL, läkaren såg (och vi) hjärtaktivitet . Det känns väldigt skönt. Vi blev även flyttade framåt (8+4) istället för 7+1.... enligt sista mensdagen 9+2.

SÅ himla härligt.

Härligt :D
Svar på tråden VUL