• lindajhlala25

38°C feber nu på kvällen?

Hej jag är så kluven..

Min dotter hade nu på kvällen 38 graders feber är det feber nu på kvällen?. Hon är förkyld också. Ska jag ha henne hemma från dagis i morgon?. Det är så tråkigt för henne för hon vill verkligen till dagis. Sen har jag själv varit hemma pågrund av sjukdom i 3 dagar.. hur hade ni gjort?

• Svar på tråden 38°C feber nu på kvällen?
  • Saral92

Min son var sjuk minst en vecka varje månad när han börja på dagis, och så höll de på okt-juni! Så de är vanligt att vissa drabbas hårdare av alla bakterier ????

• Carambolan

Mina har också varit sjuka minst en gång i månaden första halvåret på förskolan. Med första barnet var det värst, han var sjuk varannan eller åtminstone var tredje vecka första månaderna. De två yngre drog väl på sig lite fler sjukdomar redan innan förskolestart. Sedan lättade det och efter det blev det kanske varannan månad om ens det.

• modsey
    lindajhlala25 skrev 2017-02-01 20:05:21 följande:

Okej tack för era svar:). Jag håller henne hemma!. Jag får dåligt för jobbet och min dotter. Men självklart är mina barn nr 1. Men det är oftast jag som vabbar för ekonomiskt är det bäst för oss. Men mina barn började på dagis i oktober förra året och dom har varit extremt sjuka. Till och med vissa föräldrar har frågat på ett skämtsamt sätt " vad gör ni med era barn " blir så irriterad. Dom var aldrig sjuka när dom var hemma

Det är nog klokt att dela på vab även om ni missgynnas ekonomiskt. I alla fall att pappan tar något mer ny om du redan vabbat mycket
  • Mallemamma

Okej tack för era svar:). Jag håller henne hemma!. Jag får dåligt för jobbet och min dotter. Men självklart är mina barn nr 1. Men det är oftast jag som vabbar för ekonomiskt är det bäst för oss. Men mina barn började på dagis i oktober förra året och dom har varit extremt sjuka. Till och med vissa föräldrar har frågat på ett skämtsamt sätt " vad gör ni med era barn " blir så irriterad. Dom var aldrig sjuka när dom var hemma

Ja skickar man barn med feber till förskolan så blir det oftast rundgång på sjukdomarna..

Har barnet feber så ska det vara feberfritt en dag hemma innan man skickar tillbaka till förskolan. Om inte för barnets skull så för alla andras barns skull också.
  • Haiduchi

Min dotter var sjuk nästan varje månad tills hon kom upp till stor avdelning, 3-5 åringar. Chefen var måttligt irriterad på allt vabb. Men man lärde sig att inte bry sig. Jobbet fick lösa det.

• Dumbledore

Ja, och hade du skickat ditt barn till förskolan trots feber och förkylning igår kväll så hade du varit en av de som bidrar till att andra barn också blir sjuka. Om dina barn är sjuka mycket och ofta så förstår jag inte att du ens funderar på om de ska gå till förskolan i alla fall trots sjukdom.
  • Fru Ve

Alltid hemma en feberfri dag tycker jag också. Så du gör rätt TS som har barnet hemma oavsett vad jobbet säger. Många barn är ju väldigt mycket sjuka den första tiden/första året de är på förskola. Detta är ju något man får räkna med. Om en kollega till mig har barn som nyss börjat fsk så får man ha i tanken att det troligen blir så att denne är hemma flera dagar/månad med VAB.

• Fru Ve

Om barnen är väldigt mycket sjuka så är det smart att ni delar vabben rakt av oavsett fast det är sämre för er ekonomiskt. Det är lite typisk kvinnofälla att ta mer VAB, gör inte det utan låt din man ta varannan dag. Ditt jobb är lika viktigt.
  • lindajhlala25

Ja hon var sämre idag faktiskt 38.4 nu på morgonen så vi får mysa på här hemma!. Jag har faktiskt pratat med min chef!. Så skönt hon var jätte förstående och sa att jag ej behöva känna ångest..

Vi har liksom lagt upp det så att jag vabbar mest han betalar dom mesta av räkningarna.

I december kanske jag jobbade 7 dagar totalt helt sjukt men då var dom sjuka hela tiden å jag blev sjuk med har haft halsfluss 2 ggr och en lunginflammation sen dom började på dagis. Min sambo har klarat sig.. men det blir väl så det är jag som är hemma mest

• monkees
    modsey skrev 2017-02-01 19:55:23 följande:

ja det skulle jag, utan att ens överväga att  skicka henne faktiskt

• molly50
    lindajhlala25 skrev 2017-02-01 19:48:59 följande:

Hej jag är så kluven..

Min dotter hade nu på kvällen 38 graders feber är det feber nu på kvällen?. Hon är förkyld också. Ska jag ha henne hemma från dagis i morgon?. Det är så tråkigt för henne för hon vill verkligen till dagis. Sen har jag själv varit hemma pågrund av sjukdom i 3 dagar.. hur hade ni gjort?

Jag hade hållit henne hemma.
    Det kan vara ett högre tempo på dagis än hemma och det kanske hon inte ir´´orkar med.
    Dessutom kan hon smitta andra.
    Så minst en feberfri dag i alla fall.
    Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2017-02-03 09:31:23 följande:
    Jag hade hållit henne hemma.
    Det kan vara ett högre tempo på dagis än hemma och det kanske hon inte ir´´orkar med.
    Dessutom kan hon smitta andra.
    Så minst en feberfri dag i alla fall.
    *Inte orkar med,ska det stå.
    Carpe Diem
  • Butterflie
    lindajhlala25 skrev 2017-02-02 11:29:49 följande:

Ja hon var sämre idag faktiskt 38.4 nu på morgonen så vi får mysa på här hemma!. Jag har faktiskt pratat med min chef!. Så skönt hon var jätte förstående och sa att jag ej behöva känna ångest..

Vi har liksom lagt upp det så att jag vabbar mest han betalar dom mesta av räkningarna.

I december kanske jag jobbade 7 dagar totalt helt sjukt men då var dom sjuka hela tiden å jag blev sjuk med har haft halsfluss 2 ggr och en lunginflammation sen dom började på dagis. Min sambo har klarat sig.. men det blir väl så det är jag som är hemma mest

Det kommer att bli bättre. Första året brukar vara värst dock. Då har iaf jag upplevt det. Nu är visserligen inte mina flickor sjuka så ofta, någon gång per år bara. Men varje gång det var inskolning så drog det igång även om syskonen redan gick på förskola/skola. De var sjuka var och varannan vecka.
Svar på tråden 38°C feber nu på kvällen?