Anonym (Bisexuell realist) skrev 2017-02-07 08:46:58 följande:
Jag måste säga att du och dom andra så kallade musikerna som svarar i tråden häller vatten på ts kvarn. Det är knappt ingen tjej i tråden som vill vara tillsammans med "musiker", någon kanske har haft fler än ett förhållande med en men dom flesta inte.
Jag håller med ts och jag har ALDRIG velat vara tillsammans med en musiker trots att jag är det själv.
Min man arbetar inom naturvetenskapens område och det tycker jag är hett.
Er åsikt eller att denna lilla tråd "delas flitigt på musikerforum" betyder inte ett skit för någon kvinna som svarat i tråden men ni verkar vara så äckligt narcissistiska att ni bara måste försöka stå i centrum hela tiden, speciellt bland kvinnor.
Enligt män i tråden är det ju inte ens musikalitet som fått er syssla med musik utan bara inbillning om att det ger framgång bland kvinnor.
Låt mig då reda ut för er ATT VI LEVER INTE PÅ 80-TALET LÄNGRE.
Tjejer idag som gillar musik är producenter, låtskrivare, ljudtekniker, arrangerar egna festivaler, skapar egna skivbolag.
Det är inte det minsta coolt längre med en långhårig man som spelar i band, det är så jävla ute och 80-tal.
Män som tjejer trånar efter idag är välutbildade och jobbar. Det är bara miffon och White trash som trånar efter er så er medverkan i tråden är helt poänglös förutom att den belyser ts påstående.
Vad mycket fördomar du har. Tror du verkligen på fullt allvar att alla manliga musiker är outbildade, arbetslösa långhåriga gitarrister? Själv är jag både högutbildad och har ett bra jobb. Musiken är ett stort fritidsintresse men inte heller det enda jag har.
Sen kan jag säga att det har aldrig varit en nackdel heller när det kommer till kvinnor. Det är inte alla kvinnor som är så intresserade av musik eller bryr sig men ja, det finns en anledning till att många män valt att plocka upp gitarren, basen, börjat sjunga osv. Vad det handlar om är att många människor attraheras av kreativitet, passion och skapande. Det är samma effekt som när män dreglar över en kvinna som t ex spelar gitarr.