• Malinmana

Kub-test. Hur ska ni under 35 göra/hur har ni gjort?

Detta undrar jag

• Svar på tråden Kub-test. Hur ska ni under 35 göra/hur har ni gjort?
  • elinjosefin.

Vi gjorde det. Mest för att vi ville se bebis, men också för att veta om det fanns risk för sjukdomar/missbildningar så man kunnat förbereda sig mentalt och ev. praktiskt.
    Ett ul skadar ju inte. Fostervattenprov göra ju bara om man misstänker något knas.

• SofiaLundström
    Malinmana skrev 2017-02-02 20:11:37 följande:

Detta undrar jag

Jag har och fick inte något bra svar så vi har gjort Nipt och väntar på svar
    ????.
  • Carambolan

Gjorde inte med första barnet. När vi redan hade ett barn att ta hänsyn till kändes det mer troligt att vi skulle välja att avsluta graviditeten vid allvarliga komplikationer så med tvåan och trean gjorde vi kub.

• rox

Vi gjorde KUB med första barnet då jag var 33år, blev erbjuden det.

• DevilsDaughter

Gjorde kub med tredje barnet. Det gjorde mig väldigt orolig då jag fick halvbra siffror trots låg ålder. Var orolig över det hela graviditeten.
    Med fjärde barnet så gjorde jag ett "riktigt" kubtest av en mycket duktig läkare och professor i Linköping där jag fick ett mycket bra resultat och kände att läkaren visste precis vad han gjorde vilket gjorde mig lugn, kändes som att han var "säker" på att barnet var friskt. 
    Med femte barnet så ville jag göra kub hos samma läkare som med fjärde men då hade han gått över från att göra kub till att endast göra nipt så då gjorde vi nipt hos honom och fick reda på att även detta barn är fritt från kromosomavvikelser. 

• Gameofthrones123
    DevilsDaughter skrev 2017-02-06 15:51:07 följande:

Gjorde kub med tredje barnet. Det gjorde mig väldigt orolig då jag fick halvbra siffror trots låg ålder. Var orolig över det hela graviditeten.

Med fjärde barnet så gjorde jag ett "riktigt" kubtest av en mycket duktig läkare och professor i Linköping där jag fick ett mycket bra resultat och kände att läkaren visste precis vad han gjorde vilket gjorde mig lugn, kändes som att han var "säker" på att barnet var friskt. 

Med femte barnet så ville jag göra kub hos samma läkare som med fjärde men då hade han gått över från att göra kub till att endast göra nipt så då gjorde vi nipt hos honom och fick reda på att även detta barn är fritt från kromosomavvikelser. 

Dr. Selbing förmodar jag? Han är helt fantastisk!!
  • DevilsDaughter
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-06 21:35:15 följande:
    Dr. Selbing förmodar jag? Han är helt fantastisk!!
    Yes ! Visst är han!!
  • Lynxsa

Struntat i kub och gjort moderkaksprov alla tre graviditeter. Tycker om fakta och har svårt för sannolikhetstest. Varit under 35 alla gånger.

• Carabellis kusp

Jag gjorde kub vid 24 och 27 års ålder. Fick bästa respektive sämsta resultat. Skulle inte göra det igen vid eventuell ny graviditet.

Svar på tråden Kub-test. Hur ska ni under 35 göra/hur har ni gjort?