Absolut inte! Jag gillar deras bästisar.
Dottern (6.5) har en jättefin vän som hon känt sedan de började dagis. Hon är lugn och väldigt lätt att prata med även för mig som vuxen. Käftar aldrig emot eller är skrytig. De turas om, stöttar varandra, är påhittiga utan att härja.
Sonen (5 år) har sin bästis som han oxå känt sedan han var bebis. De är väldigt fina mot varandra och rätt lugna, även om det blir busigt ibland. Men det är "snällt" bus, inget galet härjande.
Sen har de andra kompisar som jag inte tål, som skriker, härjar, hoppar i sängar, gnäller, ska prata emot en, frågar efter mat, rycker i toadörren när man själv är på toa.
Mest störigt är nog barn som kräver en massa närvaro av mig som förälder. Jag tycker att ungar som kommer hit är här för att leka med mina barn. Men vissa barn verkar se mig som nån lektant som skall vara med i leken hela tiden, hjälpa till med pyssel och vara som en jäkla passopp, servera tilltugg vid minsta önskemål osv.
Min dotter har en kompis som först bad min dotter att be mig fixa ett glas vatten. Hon frågade inte själv alltså. Förväntningen var att jag skulle servera henne på dotterns rum där de lekte. När jag sa nej, hon får komma och ta ett glas själv (höll på med maten), så kom hon inte. Istället satt hon och tjatade och tjatade på min dotter "när är din mamma klar?" "jag vill ha vatten, är din mamma klar snart?".
Sjukt jobbig unge, och hon är inte den blyga typen, utan bara jävligt lat och krävande.... Samma unge kan typ skrika NEEEEJ, stäng inte av!!! då jag enligt tidigare överenskommelse stänger av TVn efter att de sett ett visst program. Eller gnälla om att hon vill sitta på en annan stol vid middagen, ja, det tar aldrig slut. Hon har även sagt till min dotter att hon har så tråkiga leksaker, att vår gran var för liten i julas, att saker och ting min dotter har är fula osv osv.