• Caroline18

Hjälp med namn till lillebror...

Hej

Lillebror föddes för snart 2 veckor sedan och vi kan inte bestämma namn.
    Syskonen heter Emma och Leo och vi väljer mellan Lucas och Elias. 
    Vad tycker ni? Vi ändrar oss 20 ggr per dag och vi kommer bara att välja ett av namnen.

• Svar på tråden Hjälp med namn till lillebror...
  • Dixie

Om ni bara väljer mellan dessa två hade jag väntat tills lillebror är född och se vad som passar bäst!

• Dixie
    Minimalen skrev 2017-02-03 13:03:27 följande:

Men han är ju född för 2 veckor sen.

det är jag som läser slarvigt... trodde han skulle födas om två v
  • Anonym (Anna)

Jag tycker inte att något av namnen passar eftersom två av syskonen då får samma initialer.

• Anonym (Minna)

Jag tycker båda namnen är jättefina men håller med om att 2 av syskonen får samma initialer- när våra tjejer fick sin lillebror var det helt otänkbart att han fick samma begynnelsebokstav som en av dem, den andra hade blivit sårad. Hade aldrig trott detta innan jag fick barn men rättvisan de vill ha (särskilt i vissa åldrar) går verkligen all in....

Nu blev det så att sonen fick namn med samma begynnelsebokstav som mig, mamman. En av döttrarna har samma begynnelsebokstav som pappan. Så när vi skaffade hund fick vi se till att hundens namn började på samma bokstav som dotter nr 2. Barnen ville också att hunden skulle vara en hane (det hade vi ändå tänkt) så att det blev jämn balans killar/tjejer i familjen (3/3).

Tur också att hunden hade bruna ögon eftersom det då blev balans bruna/blå även på denna punkt.

Detta låter ju inte klokt.

En egen tråd kanske- barns behov av millimeterrättvisa...

Vill du bara ha hjälp att välja mellan de 2 eller vill du ha nya namnförslag också?

Skulle jag tvingad välja mellan dina två skulle jag köra på Lucas och sen Elias i mellannamn. En fin kombo.

• fluu

Elias är min favvo av dessa två. Ni kanske kan testa namnen en vecka var annars så kanske något känns mer rätt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • modsey

Emma Leo och Petter!

Eller olle.

• Anonym (U)

Tycker Elias är finast men att det blir för likt de andra barnens namn. Lucas bryter av bättre.

• Alvina

Eftersom Lucas är ett av de fulaste namnen jag vet, så röstar jag därför på Elias, som enligt min åsikt inte är så vackert det heller, men bättre än Lucas i alla fall.

Svar på tråden Hjälp med namn till lillebror...