GPS eller spårare till gosedjur?
Vår son har ett gosedjur som är det käraste han har. Gosedjuret är en trygghet i alla lägen och han viskar hemlisar med gosedjuret om vi är "dumma" eller om han tycker att något är jobbigt. Detta gosedjur är så lappat och lagat att man knappt kan se hur det såg ut från början, men så högt älskat att det är oersättligt.
Problemet är att gosedjuret försvinner - jämt. Det är med i en del lekar och då förflyttas det runt i bostaden till de mest märkliga platser. Varenda kväll springer vi och letar efter det och vår 2,5-åring glömmer bort vart han har lagt det. Häromdagen grät han i två timmar eftersom det var borta och till slut hittade vi det bakom soffan, där han hade slängt den 5 minuter innan han skulle lägga sig. Det hade han alldeles glömt bort.
Den största katastrofen hittills var när gosedjuret glömdes på biblioteket. Som tur var fanns det en lapp med telefonnummer på och bibliotekspersonalen ringde strax innan stängning, när vi hade finkammat en stor del av stan efter det. Efter det får det inte följa med ut, bortsett från och till dagis, eftersom han måste ha det där när han ska sova.
Vi är så evinnerligt trötta på att leta efter det nästan varje kväll och vi är utleda på att vara rädda för att tappa bort det så fort vi ska någonstans och det av någon anledning måste följa med.
Finns det billiga GPS:er att fästa på, eller sy in i gosedjuret? Eller finns det någon annan lösning. Jag har försökt googla men jag är inte så teknisk och som jag förstår det så måste man ha abonnemang på små gps:er. Finns det GPS utan abonnemang?