• Anonym (Vill jobba)

Tips på hur man tjänar pengar när man inte kan jobba?

Jag har varit sjukskriven i några år nu. Har ingen sgi så jag är helt utan pengar. Jag vill såklart tjäna mina egna pengar och skulle behöva tips på vad man kan göra när man inte kan ha vanligt jobb?

Vad kan man göra hemifrån? Eller vad kan man tänkas jobba med där man inte behöver utbildning där man kanske kan jobba max 8h i veckan som inte är fysiskt ansträngande. Skulle iaf önska få ihop 4000kr i månaden.

• Svar på tråden Tips på hur man tjänar pengar när man inte kan jobba?
  • nnnnnnnn
    Anonym (Vill jobba) skrev 2017-02-05 21:53:55 följande:
    Tack ska titta på det. Man kan ju testa och se om det lönar sig.
    Har du inte ens varit inne på platsbanken och sökt på telefonförsäljning?

Eller tänker du att någon här ska ge dej ett jobb du inte ens orkat söka?

Googla! SÖk! Googla mer! SÖk mer!

Sök på jobba hemifrån eller liknande, så får du säkert massor med förslag.
  • Anonym (Vill jobba)
    i-o skrev 2017-02-05 21:48:18 följande:

Skärp till dig. Finns andra som har ont också. Hör av dig till AMS, begär att få din arbetsförmåga bedömd.

Ams har bedömt att jag inte har någon arbetsförmåga alls. Vadå skärp dig? Vad hjälper det mig att andra har ont?
    nnnnnnnn skrev 2017-02-05 21:57:20 följande:

Har du inte ens varit inne på platsbanken och sökt på telefonförsäljning?

Eller tänker du att någon här ska ge dej ett jobb du inte ens orkat söka?

Googla! SÖk! Googla mer! SÖk mer!

Sök på jobba hemifrån eller liknande, så får du säkert massor med förslag.

Ja men jag har inte hittat något som ger en lön.

Har googlat massor. Du behöver inte låta så elak.
  • Anonym (Vill jobba)

Tyvärr är ju de flesta "jobba hemifrån" annonser för bra för att vara sann. Man måste ofta lägga ut pengar som man sedan ska kunna tjäna tillbaka. Har varit och läst typ överallt. Även gjort massa jobb där man ska sbara på frågor åt företag men i slutändan har jag inte tjänat nåt iaf.

• i-o
    Anonym (Vill jobba) skrev 2017-02-05 21:50:25 följande:
    Ams har bedömt att jag inte har någon arbetsförmåga alls. Vadå skärp dig? Vad hjälper det mig att andra har ont?
    Du har alltså inte ont själv? Intressant. Hur kört i botten är ditt självförtroende egentligen?
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Vill jobba) skrev 2017-02-05 21:23:36 följande:

Vill ju helst ha tips på hur man kan tjäna pengar när man inte kan JOBBA ????

Om den möjligheten fanns skulle nog väldigt få människor jobba.
  • i-o
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-06 21:14:52 följande:
    Om den möjligheten fanns skulle nog väldigt få människor jobba.
    Som icke arbetande kan jag säga att även det upplägget har nackdelar. Men det finns så klart annat man kan sysselsätta sig med.
  • Anonym (Nina)

Okej, det självklara jobbet för dig är ju daytraider? :D

• Alexandra1986

Ipsos är ett undersökningsföretag som man kan sitta hemifrån och jobba med. Var några år sedan jag arbetade för de och då fick jag 90:- per timme har jag för mig. Du måste ha tillgång till dator och hörlurarna med mikrofon bekostar du själv. Kolla om de finns kvar, kan ju kanske vara något? :)

• Amanda84

Skriv in dig i kommunens vikariebank och ta sedan fem arbetspass i månaden så kommer du upp i dina 4000 kr.

• nnnnnnnn

Om du kan jobba 8 h/vecka som du skriver i TS, så är det väl jättebra att anmäla dej som vikarie i kommunen som någon tipsade om.

Det är vanligt att man behöver någon som ställer upp med kort varsel.

Även om du säger att du bara kan jobba 2-4 h så finns det säkert jobb till dej.
    Men på 32 h/månad dvs mindre än en normal arbetsvecka, är det nog svårt att få ut 4000 kr.
    För att få ut 4 000 kr behöver du dra in ca 5500 kr och om man betänker att du vill jobba ca 20% så innebär det att en motsvarande heltidslön skulle vara närmare 30 000 kr/mån.
    Det är ingen dålig lön!

Så då är det nog läge att börja plugga till något som du kan sköta hemifrån tex konsultuppdrag inom det området du pluggar till.

• i-o
    Amanda84 skrev 2017-02-06 21:41:58 följande:

Skriv in dig i kommunens vikariebank och ta sedan fem arbetspass i månaden så kommer du upp i dina 4000 kr.

Det här borde jag göra.
  • i-o

TS kan också skriva in sig som följeslagare för NPF-personligheter och t.ex. vara träningspartner och få en ersättning som om jag minns rätt täcker gymkortskostnad plus ett par hundralappar till.

Något att ha i åtanke om du vill bli lite friskare så du kan jobba.

• Anonym (Arblös)
    Amanda84 skrev 2017-02-06 21:41:58 följande:

Hur gör man det och vad är det för jobb?
Svar på tråden Tips på hur man tjänar pengar när man inte kan jobba?