• Anonym (Fan)

Var jag otrogen mot min tjej?

Hej. När min tjej var i Sthlm skaffade jag tinder och badoo, skrev jag några tjejer och lade till dom på snap. Inaktiverade instagram så de inte skulle se att jag har tjej egentligen. Skrev till en tjej jag haft kontakt med innan som jag vet att hon inte tycker om. På ett flörtigt sätt alltså. Ljög för henne (hon fick reda på det genom en av tjejernas kompis) och tog bort bevisen jag kunde se men glömde tyvärr nåt så hon såg när hon kom hem.. Var jag otrogen? Gjorde jag fel? Hon har aldrig gjort något sånt mot mig nånsin, hon är världens bästa tjej.

• Svar på tråden Var jag otrogen mot min tjej?
  • Anonym (Ja!)

Kanske inte otrogen.. men riktigt svinigt gjort! Du gjorde saker bakom hennes rygg, ljög för henne och raggade på andra tjejer! Fy! Jag hade haft väldigt svårt att litat på dig igen. Och utan tillit så finns det ingen framtid tillsammans.

• Anonym (Tjej2)

Jag har gjort något liknande. Tycker det viktigaste är att vara ärlig (oxå mot en själv, vad vill du ha?) och prata med din älskling om det.

Om min kille gjorde nåt sånt så hade jag uppskattat att kunna diskutera det med honom, helt öppet och förtroligt.

• Anonym (Fan)

Hon har sagt att hon vill förlåta mig. Hur hjälper jag henne på bäst sätt? Hon tar upp det ibland, och jag vet att hon är ledsen över det. Är det ok av mig att bli sur eller säga ifrån om nåt??? Jag borde väl ha nån talan.

Och juste förresten så är jag 22.

• Anonym (Ja!)
    Anonym (Fan) skrev 2017-02-04 18:49:54 följande:

Hon har sagt att hon vill förlåta mig. Hur hjälper jag henne på bäst sätt? Hon tar upp det ibland, och jag vet att hon är ledsen över det. Är det ok av mig att bli sur eller säga ifrån om nåt??? Jag borde väl ha nån talan.

Nej du har ingen rätt att bli sur. Om du vill att hon ska förlåta dig så får du göra att du kan för att försäkra henne om att det aldrig kommer hända igen och att du faktiskt är ledsen för vad du gjort.

Om hon väljer att förlåta dig men ändå forsätter att straffa dig långt efter, ja då kan du få bli sur. För väljer hon att förlåta, ja då får hon också släppa det och gå vidare.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Fan) skrev 2017-02-04 18:49:54 följande:

Du ska fan vara glad att hon förlåter dig. Hon måste få prata om det. Och du får fan ta det hon säger eller knipa käft. Det är du och BARA du som gjort fel här.
  • Guden Tor

Bara för att det inte var sex eller känslor inblandat så innebär det inte att det inte var otrohet. Det var sannerligen otrohet och du bar dig åt som ett svin. Du förtjänar inte alls att bli förlåten, ska jag ens behöva motivera varför? För att du sket i det du och din tjej hade och istället hade ögonen på andra tjejer. Det visar bara att du inte älskar din tjej.

Jag hade aldrig någonsin förlåtit dig.

• Anonym (Fan)

Vad fan ska jag göra..känner mig så jävla dum och ångrar mig

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Fan) skrev 2017-02-05 12:14:37 följande:

Reflektera först över varför du gjorde detta. Försök få fram ett vettigt svar för dig själv samt för din tjej. Älskar du henne fortfarande? Vad handlade ditt svek om egentligen? Man gör inte sånt om man nu känner sig säker på förhållandet. Sitt ner och prata. Det behöver ni.
  • Anonym (Fan)
    Anonym (Varför?) skrev 2017-02-05 12:25:24 följande:

Reflektera först över varför du gjorde detta. Försök få fram ett vettigt svar för dig själv samt för din tjej. Älskar du henne fortfarande? Vad handlade ditt svek om egentligen? Man gör inte sånt om man nu känner sig säker på förhållandet. Sitt ner och prata. Det behöver ni.

Vi har pratat..den här tjejen vill jag gifta mig med och leva mitt liv med. Hon vill det också. Det finns stunder då hon bryter ihop över det här, och jag försöker trösta henne..

Jag vet inte varför jag gjorde det, tänkte inte
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Fan) skrev 2017-02-05 13:38:25 följande:
    Vi har pratat..den här tjejen vill jag gifta mig med och leva mitt liv med. Hon vill det också. Det finns stunder då hon bryter ihop över det här, och jag försöker trösta henne..

Jag vet inte varför jag gjorde det, tänkte inte
    Nånting måste du ju ha tänkt då du aktivt avaktiverade ditt instamgram samt laddade hem dejting-appar på mobilen...
  • Anonym (Fan)
    Anonym (Varför?) skrev 2017-02-05 15:21:01 följande:

Nånting måste du ju ha tänkt då du aktivt avaktiverade ditt instamgram samt laddade hem dejting-appar på mobilen...

Var på fest med kompisar..dom ville få dit tjejer..dessutom sov jag hos min tjejkompis en natt också, en annan tjej var där oxå. (Sov i soffan) utan att säga det till henne och umgicks med kompisen hela kvällen. Hon försökte få tag på mig hela kvällen men jag stängde av ljudet. Mår så dåligt över allt detta..
  • Anonym (mm)

Jag hade ett förhållande med en kille för några år sedan, han betedde sig ungefär som dig. Jag förlät han med jämna mellan rum men beteendet fortsatte. Tillslut låg han med en annan tjej när jag var bortrest. Vi är inte tillsammans längre. 

Ja det är fel. Frågan är väl snarare om du är kär? Kanske borde DU göra slut innan du sårar henne ännu mer. Fritt fram för badoo och tinder :) Antar att det lockar mer än tanken på ett liv tillsammans med din tjej. Det är inte ovanligt när man är ung.

• Anonym (?)
    Anonym (Fan) skrev 2017-02-05 16:15:50 följande:
    Var på fest med kompisar..dom ville få dit tjejer..dessutom sov jag hos min tjejkompis en natt också, en annan tjej var där oxå. (Sov i soffan) utan att säga det till henne och umgicks med kompisen hela kvällen. Hon försökte få tag på mig hela kvällen men jag stängde av ljudet. Mår så dåligt över allt detta..
    du ska nog inte ha flickvän just nu eftersom du uppenbarligen behandlar henne illa. om man medvetet håller sig undan hela kvällen på det där sättet är man inte en speciellt bra person.
  • Anonym (Typiskt)
    Anonym (Fan) skrev 2017-02-05 12:14:37 följande:

Så jävla typiskt opålitliga människor att säga att de ångrar sig men sen kan de inte sätta sina tomma ord i handlingar. Du säger att du ångrar dig men sen undrar du om du har rätt att surar som en lite snorunge när hon ifrågasätter din pålitlighet... WTF!!!

Dags för en reallity check grabben, du har precis visat henne att du INTE är pålitlig för fem öre, hon gör alltså helt jävla rätt i att ifrågasätta dig vilket betyder att nä, du har ingen som helst jävla rätt att sura över att hon ifrågasätter din "ära" för du har ingen det har du bevisat för henne. Om ditt uppblåsta ego inte klarar det så föreslår jag att du hellre är singel.
Svar på tråden Var jag otrogen mot min tjej?