Plussat - känner mig vilsen och rädd.
Hej alla!
Jag plussade här om dagen, hade min senaste mens 3-8 januari. Jag är 28 år, levt med min smabo i över 8 år. Vi håller på att bygga vårat drömhus som beräknas vara klart i slutat av sommaren. Är egen företagare och har jobbat med det i ca 1 år, sambon har bra jobb och tjänar bra.
I det hela är jag lycklig över att vi ska bilda familj, det känns som att det är dags. Samtidigt är jag så rädd, rädd för hur jag ska klara en graviditet (tänk om det blir jobbigt), rädd för vad andra ska tycka... rädd för att det ska påverka mitt arbete, någonstans rädd för den ekonomiska biten även fast jag innerst inne vet att vi har det mer än bra just nu, men med husbygge och barn på det. Jag skulle så gärna vilja prata med någon om det här, men känner att det är för tidigt att berätta för nära och kära, jag har bara sambon att prata med och han är bara glad och säger att jag inte ska oroa mig, att vi löser det om det blir problem någonstans. Men jag vet inte, vet att jag säkerligen överdriver och oroar mig i onödan, men jag känner mig så ensam och vilsen.... Får man tänka så - men är det rädd tidpunkt i livet..?
Hoppas att få prata med någon av er som kanske känt eller känner likadant, eller är jag helt ensam i det här?