• Anonym (Minnenjagaldrigglömmer)

Snälla hjälp mig, min mamma valde bort mig. Tacksam för alla svar

Snart är det 6 år sedan min mamma bröt kontakten med mig, jag var väldigt jobbig och krävande på alla plan som yngre. Jag valde att gå vidare och papp uppfostrade mig, dem fick mig när dem var otroligt unga. Och varje dag så får jag höra från min pappa att jag faktiskt borde ta och träffa min mamma eftersom hon har fött mig. Men jag vågar inte! Hon har ett helt nytt liv idag, och jag tycler det är hennes uppgift som mamma att ta kontakt med mig om hon saknar mig. Jag tänker ofta på henne, men jag vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska ta mig till.

Som yngre vad jag hemsk jag hotade henne flera gånger, jag slog henne, började umgås med fel personer och listan kan göras lång. Men kommer aldrig förstå varför hon bara stängde dörren. Sedan dess har inte jag heller hört av mig, jag mår inte bra i mig själv och behöver tid. Jag har växt upp och trodde aldrig att jag skulle lyckas komma såhär långt. Är nog mest stolt över min resa. Alltså, hur jag faktiskt lyckades att ta mig till dit jag är idag. Har förändrats så sjukt mycket. Har ingen kontakt med varken henne eller någon i hennes släkt, men brukar kolla in henne på Facebook för att få veta vad hon gör ibland.

• Svar på tråden Snälla hjälp mig, min mamma valde bort mig. Tacksam för alla svar
  • Regndamen

Hon kanske egentligen inte är din mamma, som att hon fött dig. Styvmamma kanske? Din pappa kanske har lurat i dig att hon är din riktiga mamma.

Det är den mest troliga förklaringen, om du till och med tror att hon har glömt bort dig.

• John22

Din mamma bröt inte kontakten med dig, det var du som drev bort henne. DU ska ta kontakt med henne och DU ska be om ursäkt för ditt vidriga beteende. Löjligt att tro att man kan bete sig hur som helst och att en person bara ska acceptera det för att det är ens mamma det handlar om.

DU har gjort fel, så sluta försöka lämpa över ansvaret på andra. Maken till egotrippat beteende...

• Akira Öken

TS, du skriver att "du är världens snällaste nu". Det framgår inte av det du skriver. Innan du tar kontakt med din mor behöver du ha insikt. Det har du inte nu. I vart och varannat inlägg skuldbelägger du din mor. Det verkar inte som att du tänkt tanken att det är du som ska be om ursäkt och att det är du som ska gottgöra ditt handlande.

Du skriver att du behöver hjälp men verkar inte ta till dig av de råd du får.

Ditt handlande och det du skriver hade varit förståeligt hos en 15-åring, men du är väl lite äldre än så.

Mitt förslag är att du, på allvar, arbetar med dig själv innan du kontaktar din mor. Om du tar kontakt med henne nu, med de tankar och känslor som du beskriver ovan, är det nog bäddat för nederlag.

• Anonym (Minnenjagaldrigglömmer)

Jo hon är min mamma, hon har aldrig nekat det heller. Har ju bilder när jag föddes. Men hur som helst så är detta mitt fel, jag var en hemsk unge jag och mina vänner. Men en sak hände så jag blev utåtagerande förklarade min psykolog. Eftersom det var ett trauma jag då fick genomgå.

Regndamen skrev 2017-02-05 11:42:58 följande:

Hon kanske egentligen inte är din mamma, som att hon fött dig. Styvmamma kanske? Din pappa kanske har lurat i dig att hon är din riktiga mamma.

Det är den mest troliga förklaringen, om du till och med tror att hon har glömt bort dig.

• Akira Öken
    Anonym (Minnenjagaldrigglömmer) skrev 2017-02-05 09:25:05 följande:

Hon är min mamma rent biologiskt såklart, men inte i hjärtat. Igår fick jag massa tragiska kommentarer utav en anonym att hon kände min mor och att jag misshandlade henne vilket

Inte stämmer slog henne några gånger men har aldrig misshandlat. Detta var ren och skär förtal och jag tackar er i tråden som anmälde denna personen för nu är alls hennes inlägg borta.

Jag har många gånger frågat mig själv varför hon stalkade mig på olika hemsidor.

TS, att slå någon är misshandel.

Det är inte att "stalka" någon att läsa om en person på olika hemsidor.
  • Akira Öken
    Anonym (Minnenjagaldrigglömmer) skrev 2017-02-04 22:46:57 följande:

Jag har inte henne på Facebook, utan jag kollar in hennes ibland. Hörde från en att hon försökte få fram min ask och instagram för att läsa om mig när jag var yngre. Kan inte kalla hennes barn för syskon eftersom det stackars barnet inte ens vet om mig eller någonting. Väldigt synd om barnet.

TS, du skrev att din mor stalkar dig, här borde du i så fall skriva detsamma om dig själv.

Vad menar du när du skriver "det stackars barnet"?
  • Regndamen
    Anonym (Minnenjagaldrigglömmer) skrev 2017-02-05 12:40:47 följande:

Jo hon är min mamma, hon har aldrig nekat det heller. Har ju bilder när jag föddes. Men hur som helst så är detta mitt fel, jag var en hemsk unge jag och mina vänner. Men en sak hände så jag blev utåtagerande förklarade min psykolog. Eftersom det var ett trauma jag då fick genomgå.

Hur var det nu, din pappa våldtog din mamma? Din styvmamma är bäst? Din mamma är lesbisk?

När ska du sluta?
  • kimp23

Skicka ett kort på alla hjärtans dag, skriv att hon är en del av ditt hjärta och att du saknar henne. Skriv under med namn och telefonnumer.
    Sedan får hon bestämma om hon vill ha kontakt. Du kan ju inte tvinga henne till att vara en del av ditt liv, men du kan visa att du ger henne valet.

• Påven Johanna II
    Regndamen skrev 2017-02-05 13:12:38 följande:

Hur var det nu, din pappa våldtog din mamma? Din styvmamma är bäst? Din mamma är lesbisk?

När ska du sluta?

Tack gode Gud, att det är någon annan än bara jag som ser detta! Trist för de som engagerar sig att allt bara är fria fantasier. Men familjeliv verkar gilla det, tänk hur länge "Min mamma och hennes sambo" fick hålla på.
  • Anonym (Hmmm)

Jag hänger inte riktigt med...

Din mamma lämnade dig för 6 år sedan. Du har sedan dess fått en halvbror (samma pappa) men du tror inte att din mamma minns detta. Denne bror (som alltså måste vara yngre än 6) har skickat meddelande till din mamma på FB. Jag får inte ihop det...

1) hur gammal är du nu?

2) när lämnade din mamma dig?

3) hur gammal är din bror?

Sen skriver du också att du undrar om din mamma ens minns dig... Men hon har stalkat dig på olika sidor...?

Alltihop är en enda röra...

• straw2008

Du skriver att du inte förstår varför dörren stängts, well jag vill bara ge lite input på det. 

Vuxna ( i ditt fall fortfarande en väldigt ung vuxen) blir oxå ledsna o sårade, det finns en gräns för vad man står ut med - LOVAR.

Förmodligen kände hon att hon helt enkelt inte klarade mer skit från dig, alla gör verkligen inte det. 
    Be om ursäkt ? börja prova ? 

I kinamockaskogen.....
  • Febl

Skicka länken till denna konversation via fb så lär hon förstå din utsträckta hand.

• Febl

Skicka länken till denna konversation via fb så lär hon förstå din utsträckta hand.

Febl skrev 2017-02-06 07:51:37 följande:

Missade flytten till sandlådan :)
  • SupersurasunkSara

Hej mamma.

Jag skriver till dig för att berätta att jag mår mycket bättre nu. Jag har ordnat upp mitt liv. Jag jobbar/studerar som/till________  och trivs med livet.

Jag vill be om ursäkt för allt jag ställde till med när jag var tonåring, alla slag, alla elaka ord jag sa.

Jag hoppas att du har det bra och trivs med ditt liv. Vill och orkar du får du gärna kontakta mig så vi kan prata.

Kram xx

Något sådant kan du skriva och så lägger du till din adress och ditt telefonnummer, en mailadress eller andra sätt hon kan nå dig på och så skickar du det. Adressen kan du hitta på ratsit tex.

Svar på tråden Snälla hjälp mig, min mamma valde bort mig. Tacksam för alla svar