• Anonym (Sanningen?)

Bedragen - vill du veta sanningen?

(Det blev två trådar av detta. Råkade klicka i att inte tillåta anonyma svar i det första inlägget så jag skapar en till tråd där ni kan svara anonymt)
    Jag har ett dilemma och vet inte hur jag ska göra.

Jag har två vänner som är gifta med varandra men nu har det kommit fram att mannen varit otrogen. Han har anförtrott sig åt mig så jag vet att han nu vill vara ärlig mot sin fru och fortsätta leva med henne. Problemet är att jag också vet att han inte sagt riktigt hela sanningen till henne om vad som hänt (han är oerhört förälskad i den andra kvinnan men vill inte lämna pga barnen). Om frun visste om allt är risken att hon inte skulle vilja fortsätta.

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska jag låta dem sköta sitt eller ska jag berätta för frun (som ju också är min vän). Om jag berättar kanske jag förstör deras framtid tillsammans? Men om jag inte berättar vet hon inte om sanningen och kan inte ta ett eget beslut om hur hon vill göra.

Min fråga är alltså till er som blivit bedragna. Skulle ni vilja veta hela sanningen? Även om den gör ont?
  • Svar på tråden Bedragen - vill du veta sanningen?
  • Anonym (Ajdå!)

Men fy satan vad jobbigt! Men det jag reagerar på mest är att du från början kunde ha sagt till honom att inte blanda in dig i det där. Fy att du ska nu behöva välja på det sättet! Och kommer det komma fram, och att du visste så kan du förlora henne som vän. Jag skulle hålla mig utanför allt det där. Sanningen kommer uppenbarligen fram. Men det är inte din relation, det blir bara konstigt att du ska stå mellan allt det där! Ush!

• Anonym (Pandora)

Det finns ingen absolut "sanning" i det här, och du sitter inte inne med den mer än någon annan - tvärtom. Mannen väljer att stanna hos sin fru, det är en sanning som smäller högre än det du har att "tillföra".
    Formerna för deras ev fortsatta relation måste de bygga själva.
    Om jag vore den bedragna frun i det här fallet skulle jag verkligen undra över DINA motiv för att vidarebefordra det maken sagt till dig. Jag skulle inte heller ta för givet att det mannen sagt till dig var sant, eller att det du sa var sant heller.

Svar på tråden Bedragen - vill du veta sanningen?