• BlackFlyingBird

Paket med Schenker - vart har paketet legat hela helgen? I lastbilen?! Någon som jobbar där och vet hur det fungerar?

Jag har beställt varor från ett företag som valde Schenker (suck...) som leverantör. Det jag tänker nu är vart mitt paket faktiskt är någonstans? När jag spårar paketet via Schenkers hemsida så står det att paketet "Avgått" från terminalen i Gävle runt 17-tiden på fredagen. Sedan dess finns ingen information alls, alltså har paketet inte lämnat lastbilen och hamnat på någon sorteringscentral eller hos ett ombud. Vilket alltså då innebär att mitt paket legat i en parkerad, kall, fuktig lastbil nu ända sedan dess? Eller hur funkar det?

Något man självklart vill veta om man nu inte vill att varorna hanteras på det sättet. Jag hade hellre sett att det låg kvar i terminalen i Gävle, om de ändå inte tänkte/hann leverera det på sina 9-5 jobb i fredags...

Hmm.. Eller finns det någon asbra förklaring? Tack på förhand! :D

• Svar på tråden Paket med Schenker - vart har paketet legat hela helgen? I lastbilen?! Någon som jobbar där och vet hur det fungerar?
  • mammaåten

Det kanske har lastas av på nästa ställe, men inte hunnit blivit registrerat där?

• Anonym (Varvarvar)

VAR har paketet varit, inte vart.

• Anonym (???)

Vad spelar det för roll?

Men det ligger antagligen på någon terminal någonstans utan att ha blivit registrerad. Lastbilarna levererar sent på fredag/lördag natt och sen registreras de på måndagen.

• BlackFlyingBird
    mammaåten skrev 2017-02-05 20:24:25 följande:

Det kanske har lastas av på nästa ställe, men inte hunnit blivit registrerat där?

Möjligt, men tycker det är underligt eftersom alla föregående uppdateringar gått direkt. Tack för svar!
    Anonym (Varvarvar) skrev 2017-02-05 20:26:15 följande:

VAR har paketet varit, inte vart.

Vilket värdefullt tillskott till tråden. Är du smart nog att klara av den grammatiska biten så bör du väl vara medveten om den lokala variationen av så gott som allt både i skrift och tal. Men men, my bad.
  • Anonym (123go)

Var glad att det var Schenker. Med PostNord tar det månader att få paket inom Sverige. Dvs de kommer från utlandet på direkten, men blir sen liggande över en månad i Sverige innan de delas ut. Gång på gång. Jag undrar jag med.

• BlackFlyingBird
    Anonym (???) skrev 2017-02-05 20:31:03 följande:

Vad spelar det för roll?

Men det ligger antagligen på någon terminal någonstans utan att ha blivit registrerad. Lastbilarna levererar sent på fredag/lördag natt och sen registreras de på måndagen.

Förstår inte riktigt din fråga. Om jag har en fråga, varför skulle jag då bry mig om du tycker frågan är värdefull eller inte? Det är samma sak som att du skulle ha en fråga som var relevant för dig, som jag skulle kommenterat inte är relevant för mig. Det spelar ju ingen roll vad jag tycker om frågans relevans, eftersom det är din fråga.

För mig spelar det roll. Varför ens svara? Och dessutom på det sättet. Ibland så är det så ledsamt att fråga saker på nätet, för att alla haters ligger på hela tiden. Blir så jäkla trött på det.
  • BlackFlyingBird
    Anonym (123go) skrev 2017-02-05 20:38:23 följande:

Var glad att det var Schenker. Med PostNord tar det månader att få paket inom Sverige. Dvs de kommer från utlandet på direkten, men blir sen liggande över en månad i Sverige innan de delas ut. Gång på gång. Jag undrar jag med.

Okey. Jag har nog varit ganska nöjd med PostNord (om det levereras till ombud, hemleveranserna lyckas de faktiskt aldrig med här). Som tur är så handlade jag från ett svenskt företag, så jag slipper som tur är vänta på utlandsleverans. :D Tack för svar!

Jag får väl se vad som händer imorgon bitti.
Svar på tråden Paket med Schenker - vart har paketet legat hela helgen? I lastbilen?! Någon som jobbar där och vet hur det fungerar?