• mormor 1965

Liten bil med plats för barnvagn

Det börjar bli dags att byta bil och jag skulle behöva tips på en mindre och billigare bilmodell som ändå har plats för en barnvagn då och då.

Är mormor med barnbarn och ibland behövs det stoppas in en vagn. Har tidigare haft Nissan Note och som bäst Kia Venga. Tänker köpa ny bil eller en som är körd väldigt lite för har inte tänkt byta bil nu på länge mer och vill ha många mil kvar med så lite setvice som möjligt.

• Svar på tråden Liten bil med plats för barnvagn
  • Anonym (Hmm)

Det finns små kombi om det är intressant? Volvo V50 eller v60 , Ford focus, c-Max. Det är dom jag kan rekommendera iaf.

• Anonym (Hmm)

Nja.. allt är ju relativt vad som är dyrt. Men ja, forden är ju billigare. Dacia är ju en Billig bil om du vill kolla efter det. Dock vet jag inte vad deras modeller heter

• Rabarbapuppa
    Anonym (Hmm) skrev 2017-02-06 21:06:46 följande:

Nja.. allt är ju relativt vad som är dyrt. Men ja, forden är ju billigare. Dacia är ju en Billig bil om du vill kolla efter det. Dock vet jag inte vad deras modeller heter

Det är nog Dacia Sandero som gäller då. Rumänskt lågprismärke på Renault-teknik. Finns nya från 80 lakan. Mycket bil för pengarna säger motorpressen. Säkert bra att bara frakta rumpan i från A till B och brukar skryta med bra lastutrymme om jag inte minns fel. Som vanligt brukar man få det man betalar för. I detta fall ett rumänskt lågprismärke. Med Renault-teknik. 
    Troligen personligen mitt absolut sista val, men säkert ok att köpa som nytt. 
  • Ajduevdu

Många har lustifikationer om Ford i den här tråden läser jag. Vi har haft två mondeo utan några problem. Hde en V70 2,5T emellan som växellådan rasade på efter 17000mil. Inte vad jag skulle kalla för kvalitet. Kostnad ca 30000kr. När det gäller utrymmen är det bara Skoda Superb som slår Mondeon. Alla andra bilar i storbilsklassen är som småbilar i jämförelse. Jag själv är 196cm lång och får inte plats i en v70 längre. De är byggda för folk som inte vuxit färdigt och som vill betala 50% mer för allt bara för att "glassa fram" i en PK volvo som alla andra har. Satsa på en bil som gått under 10000 mil av en etablerat märke så kommer du märka att det är samma bil oavsett vad du väljer. Fordonsindustrin är ganska pressad när det gäller kostnader vilket ger att underleverantörer av bildelar har minskat kraftigt vilket i sin tur ger att det är stor del av komponeneterna i Audi, BMW, Volvo, Ford,VW och andra märken som är lika.

• mormor 1965
    Anonym (Hmm) skrev 2017-02-06 21:06:46 följande:

Vi bor i Finland och här kostar billigaste Volvo S60 35 777 euro. Det är jättemycket, tycker jag. Dessutom som familjens andrabil. Och barnvagnsbehovet är ju bara för ibland, för barnbarn.
  • Anonym (Hmm)

Jag läser inget nån skriver om Ford (varken bra eller dåligt) i den här tråden. Jag gav bara råd om vilka bilmodeller som kan tänkas gå in en barnvagn i .. jag vet inte heller vad bilar kostar i Finland! Lycka till

• Rabarbapuppa
    Ajduevdu skrev 2017-02-08 20:21:42 följande:

Många har lustifikationer om Ford i den här tråden läser jag. Vi har haft två mondeo utan några problem. 

Uhm....vilken tråd läser DU i så fall? Inte samma som vi, så mycket står ju klart. 

Det är INGEN som haft några "lustifikationer" om Ford.
    Tvärtom, Ford (Focus och C-Max) var ju två modeller som faktiskt rekommenderades strax här ovanför.

/Puppa

• Anonym (Hmm)
    Rabarbapuppa skrev 2017-02-08 22:39:12 följande:

Uhm....vilken tråd läser DU i så fall? Inte samma som vi, så mycket står ju klart. 

Tvärtom, Ford (Focus och C-Max) var ju två modeller som faktiskt rekommenderades strax här ovanför.

/Puppa

[/quote

[quote=77393345][quote-nick]Rabarbapuppa skrev 2017-02-08 22:39:12 följande:[/quote-nick]Uhm....vilken tråd läser DU i så fall? Inte samma som vi, så mycket står ju klart. 

/Puppa

Det var ju det jag svarade på!
  • viktorjohan

Titta på Peugeot 308 sw. Om den ska köras få mil är väl bensinvarianten bäst. Annars är dieseln otroligt snål.

Lastar mycket och trevlig att köra tycker jag. Finns med panoramatak vilket är trevligt.

• Harvester

Har en VW golf. Jättetrevlig att köra och drar inte så mkt bensin.

Får in vår Emmaljunga super nitro i den och det är en ganska skrymmande vagn, tror jag.

Rekommenderar verkligen en sån :)

• Rabarbapuppa
    Anonym (Hmm) skrev 2017-02-08 22:46:47 följande:
    Det var ju det jag svarade på!
    Tänk till nu. Du skrev din post kl 22:34 - detta är samma tidpunkt som jag alltså sitter och författar _min_ post, som publiceras fem minuter senare, kl 22:39.

Medans man sitter o skriver kan man inte se att det eventuellt kommer nya svar.

/Puppa
  • Anonym (Hmm)
    Rabarbapuppa skrev 2017-02-09 08:31:51 följande:

Tänk till nu. Du skrev din post kl 22:34 - detta är samma tidpunkt som jag alltså sitter och författar _min_ post, som publiceras fem minuter senare, kl 22:39.

Medans man sitter o skriver kan man inte se att det eventuellt kommer nya svar.

/Puppa

Vi lägger ner det
Svar på tråden Liten bil med plats för barnvagn