• Anonym (irriterad)

Han somnar oftast själv när han lägger banet

Vi har en dotter som oftast vill bli lagd av pappa, pappa skall läsa saga osv. Men det slutar oftast med att han inte bara lägger henne utan även somnar själv. Vart tog han vägen? tänker jag och så tittar jag i vår dotters rum och då sover han fullt påklädd bredvid henne, bägge sover och han har boken ibland öppen i ansiktet men sover ändå.

Jag har sagt att han inte får lägga sig bredvid utan skall sitta på en stol bredvid sängen så att han inte somnar men han gör inte det.

Det här är jobbigt för jag får gå och väcka honom för vuxentid och för annat varenda kväll. Hur får man honom att sluta somna SJÄLV så fort han läser godnattsaga? 

• Svar på tråden Han somnar oftast själv när han lägger banet
  • Stårschan
    Anonym (irriterad) skrev 2017-02-08 14:13:28 följande:
    Inte varje dag men de dagar jag inte har mens vill jag ha vuxentid. Det är inte speciellt trevligt att behöva starta det kväll efter kväll genom att väcka honom.
    Men hur himla kul tror du att det är för honom att natta varje kväll då om han är så sliten att han inte kan hålla sig vaken? ATt läsa godnattsaga som man själv somnar av är ju rena tortyren.
  • Anonym (Vera)

Vilket I-landsproblem!
    Är det verkligen så jobbigt att gå in och knacka någon på axeln?
    Jag och min man delar visserligen på läggningarna. Men vad tror du själv att man väljer:
    1) sitta obekvämt på en stol och titta på barnet som ska sova
    2) ligga bredvid men INTE få somna
    3) ligga bredvid barnet som ändå ska sova och passa på att vila lite själv

Jag somnar i princip alltid när jag nattar. Det är ju softare att mysa och vila lite än att bara ligga av tiden liksom.
    Ibland vaknar man till efter en kvart, ibland kommer maken ner och puttar lite på mig. Förstår inte problemet. Testa att natta själv så får du se vad du väljer.

• Regndamen

Inte varje dag men de dagar jag inte har mens vill jag ha vuxentid. Det är inte speciellt trevligt att behöva starta det kväll efter kväll genom att väcka honom.

Eh, va?
  • John22

Du får väl börja natta ungen själv om det nu är så hemskt att han somnar.

• Påven Johanna II
    Regndamen skrev 2017-02-08 14:31:05 följande:
    Eh, va?
    Från asexuell fågelholk i ena tråden till detta.

Ts: ni kan inte knulla på morgonen då?
    Anonym (lite längre söder ut) skrev 2017-02-08 09:43:28 följande:

Mitt ex somnade alltid när hon skulle lägga barn. Det var inte så kul att sitta kvar där själv. Det var liksom aldrig uttalat heller. Det var liksom "hoppsan" varje gång, i flera år. Ville liksom veta om jag skulle vänta på henne eller om jag skulle dra en handtralla själv. Det senare var inget problem, men jag ville liksom veta.

Du kunde inte fråga henne?

• Anonym (jahapp)
    Stårschan skrev 2017-02-08 14:20:38 följande:
    Men hur himla kul tror du att det är för honom att natta varje kväll då om han är så sliten att han inte kan hålla sig vaken? ATt läsa godnattsaga som man själv somnar av är ju rena tortyren.
    Ja låt han ta hand om disk och städning istället TS så kan ju du natta så slipper han den 'hemska tortyren' och kan slappa med dina sysslor istället Drömmer
  • antiallteller

Problemet är inte så mycket att han somnar när han nattar utan att du tar hand om allt jobb

Kör varannan istället, varannan gång så nattar han och du tar hand om disk och hushållssysslor och sen byter ni nästa kväll.

• Påven Johanna II
    antiallteller skrev 2017-02-08 15:07:31 följande:

Problemet är inte så mycket att han somnar när han nattar utan att du tar hand om allt jobb

Kör varannan istället, varannan gång så nattar han och du tar hand om disk och hushållssysslor och sen byter ni nästa kväll.

Var läser du att hon gör det? Hon kanske sitter i soffan framför tv:n och laddar för samlaget?
  • Anonym (e)

Så vuxentid betyder sex, eller vad menar du? Aldrig hört ordet användas på det sättet...

• K med lilla E
    Då får väl han lägga dottern när du har mens och du de andra kvällarna, hon vänjer sig nog ska du se. 
  • K med lilla E
    Anonym (e) skrev 2017-02-08 15:31:15 följande:

Så vuxentid betyder sex, eller vad menar du? Aldrig hört ordet användas på det sättet...

Tydligen, man förstår ju varför han väljer att somna Spöke
  • Anonym (Vera)

Vuxentid kan nog ha olika betydelse för olika människor.
    Jag använder inte det ordet själv men om jag gjorde det så skulle det avse tid på kvällen då bara jag och maken är vakna. Sen om vi ser film tillsammans, fikar eller hoppar i säng är egalt i sammanhanget.

• Queennr1

Förstår jag dig rätt nu? Du kräver sex varje dag som du inte har mens? Tacka fan för att han är trött.
  • MajaVira
    Tofflans skrev 2017-02-08 17:22:54 följande:
    TS skämtar, ni måste kolla vart tråden ligger smile2.gif
    Den låg i Känsliga rummet i början, så är flyttad.
Svar på tråden Han somnar oftast själv när han lägger banet