mens en dag
Fick mens igår, exakt två veckor efter ägglossning. Har tagit pergotime. Nu märker jag att mensen är typ över och bruna flytningar istället. Varför blir det så?
Fick mens igår, exakt två veckor efter ägglossning. Har tagit pergotime. Nu märker jag att mensen är typ över och bruna flytningar istället. Varför blir det så?
Och under mensen har jag alltid extremt sexbehov både innan, under och efter... det har jag inte alls nu.. snarare tvärtom..
Pergotime kan ge tunn slemhinna som en biverkning. Inte helt vanligt men har hänt mig och då minskar blödningen.
Jag fick tunn slemhinna av Pergo och blödde bara 2 dagar mot vanliga 6.
Jaha där ser man. Vad innebär att det blir tunn? Alltså gör det något?
Så är min mens varje gång, blöder inte speciellt mycket och det varar som längst 4 dagar vanligast bara 3 dagar,slutar alltid sista dagen med dessa "brunaktiga flytningar" men har en sju j-la mensvärk dom dagarna,
Men slemhinnan blir väl bra igen? När kroppen förbereder ägglossning tjocknar väl den?
Jag har alltid haft mens i 5-6 dagar, blöder Mycket och en jävla smärta, brukar knapra i mig 16 piller om dagen för smärta och blödningen. Recept då så det sker kontrollerat ;)
Men såhär har jag aldrig haft det.
Har liknande problem hade min mens i knappt 2 dagar. Sen sluta den HELT för ett dygn för sedan fortsätta med ytterst lite BRUNA flytningar knappt märkbara. Tycker det är jättekonstigt då jag alltid har mycket mens 5 dagar sen lite de sista 2. Och jag hade nog funderat om jag inte kunde vara gravid förutom att jag hade kraftig mensvärk dem 2 första dagarna precis som jag brukar. Så det är nog uteslutet. Tycker bara det hela är weird. Dock tar jag ej pergotime men denna äl testa jag med bidrottninggele , om det är det som kanske orsakat det.
Men ta ett test om några dagar , för vara säker.
Ska starta ny kur Pergo på lördag, tar ett grav test innan dess annars kör jag ny kur.
Kroppen är ett mysterium :)