• Mamman8

Mer illamående när man väntar tjej?

Är gravid nu med 3e barnet. Har tidigare 2 underbara tjejer! Under graviditeterna mådde jag jätte illa speciellt på morgonen och en bit in på förmiddagen. I samband med matlagning eller andra dofter.

De var så jag upptäckte att jag va gravid, för jag mådde så illa.

Nu är jag gravid i v7 och är så otroligt tacksam över att jag inte mår illa osv, nu kanske de kommer men de andra 2 graviditerna mådde jag illa direkt..

Tänkte bara höra ifall ni märkt någon skillnad på måendet när ni väntat tjej respektive kille?

• Svar på tråden Mer illamående när man väntar tjej?
  • FruNyfiken

Nej, glöm det!
    Illamående har inget med kön att göra!
    Första dottern mådde jag konstant illa och kräktes dygnet runt i fyra månader innan det slutade.
    Andra graviditeten, tvillingar, mådde jag inte illa alls och kräktes inte en enda gång.
    Alla tre är flickor!

• Scu84

Helt olika graviditeter för mig!
    Har en tjej och väntar ytterligare en tjej om ett par månader.
    Första graviditeten mådde jag inte illa en enda dag medan i denna mådde jag illa från kanske vecka 4-5 fram till 14-15. Kräktes aldrig men var väldigt "sjösjuk" ofta nattetid...Alla andra symtom har också varit väldigt olika i dessa graviditeter..

• Nystjärna

Jag har haft kraftig hyperimiss under båda mina graviditeter. Första graviditeten började jag må illa redan ett par dagar innan jag fått positivt test och då fick jag en flicka senare. Andra graviditet kom det lite senare men kom ändå tidigt runt v 5 och fick en pojke då. Men kräktes mycket med båda och hade illamåendet genom hela graviditeterna. Dock hade jag bättre medicin första gången så upplevde andra graviditeten jobbigare då de slutat med medicinen jag hade under första. Så för mig var det ingen skillnad,mådde inte mindre illa med pojken. Lycka till

• legomum

Första graviditeten (enling) mådde jag hur illa som helst, fick medicin för detta.
    Med tvillingarna mådde jag hur bra som helst. Lite trött bara =)
    Bara söner.

• Stårschan

Har två tjejer. Mådde otroligt olika under graviditeterna.

• emme 86

Enligt forskning så är det 52% chans att det är en flicka om man mår mycket illa, skilnaden är alltså inte särskillt stor.

Med mina första två pojkar mådde jag måttligt illa, kräktes någon/några gånger per dag och det hela avtog strax innan v.12. Denna gång väntar jag också en gosse. Hela graviditeten är helt annorlunda och jag har ätit Lergigan 50mg fram till v.17 för att inte må illa o kräkas dygnet runt.

• syntharen

Mådde helt olika vid mina två graviditeter, har två pojkar. Min mamma mådde aldrig illa vid några av sina graviditeter, har två flickor och en pojke.

• eviz08

Med första mådde jag illa - tjej

Med andra mådde jag bra - kille

Nu gravid med tredje och mår sjukt illa och kräks - vilket får mig att tro att det är en tjej denna gång, men vet inte...

• Daggert83

Jag har två döttrar och en son, samt en liten son i magen - gravid V 29.

Mått totalt SÄMST med bägge pojkarna... spytt o spytt o spytt....

Med flickorna har jag knappt känt av ngt illamående...

• Vet hur det känns

Med tjej nr 1 kräkdes jag varje morgon till v12 inget illamående under dagen.

Med tjej nr 2 kräktes jag nästan varje morgon till v13 inget illamående under dagen

Nu denna 3 graviditet har jag kräkts varje morgon och mått illa större delen av dagen fram till v14 och detta är en pojke

• gagaga

Fulare i ansiktet - tjej
    Vackrare i ansiktet -  pojk
    100 procent träffsäkerhet.

• tulip79

Med sonen mådde jag lätt illa i 5-6 månader. Med dottern mådde jag jätteilla i 3 månader. Spydde inte med någon av dem.

• Any80
    gagaga skrev 2017-02-23 04:38:20 följande:

Fulare i ansiktet - tjej

Vackrare i ansiktet -  pojk

100 procent träffsäkerhet.

Håller med dig till 100%, har två pojkar sen innan och när jag väntade dom kände jag mig så vacker, nu väntar jag på flicka, och igår sa min mamma att jag har ändrat mig i ansikte vilket jag tycker också alltså fulare har jag blivit :))
  • babydreams

Nja jag tror hela den där skrocken är baserad på en undersökning de gjorde för längesen då de kvinnor som sökte mest vård för sitt illamående fick flest flickor (tror de var 57%) så det är därifrån det kommer.

Tror det är helt individuellt, och det verkar ju vara så också baserat på allas svar i tråden :)

Svar på tråden Mer illamående när man väntar tjej?