SNÄLLA! Är det här en FLICKA? 14+3
Jag inser att jag har blivit lite "nubsessed" för nu Googlar jag sönder på ultraljudsbilder och nubbar. :'D
Är det nån som vill gissa??
Vill sååå gärna ha en flicka <3 <3
Jag inser att jag har blivit lite "nubsessed" för nu Googlar jag sönder på ultraljudsbilder och nubbar. :'D
Någon som vill våga sig på en gissning? :D
man måste ju se barnet underifrån om man ska gissa på det, inte från sidan. Var glad att det är en frisk bebis, snippa eller ej.
Jodå det går bra att gissa i profil med och jag har aldrig sagt att jag inte blir glad oavsett :).
Ha en trevlig kväll :)
Får jag fråga varför du så gärna vill ha en flicka? Börjar bli tröttsamt med alla trådar om att alla vill ha flickor. Men ärligt förstår jag inte varför.
Du behöver inte fråga det, det var inte det tråden handlade om. Vill du inte gissa så var det här inte tråden för dig :)
Åh vilken grej! Funkade det för er? Tog det lång tid att få den och att sedan få svar?
Ja jag har en kompis som var på 4 olika ultraljud och fick bekräftat att det var en flicka varenda gång men ut kom en pojke:P
Så ultraljud behöver verkligen inte stämma men det är ju så spännande och man blir lite knäpp i början av graviditeten och främst spökveckorna.. :'D
Får jag fråga varför du så gärna vill ha en flicka? Börjar bli tröttsamt med alla trådar om att alla vill ha flickor. Men ärligt förstår jag inte varför.
ALLA vill väl inte ha flickor? De flesta jag läst om vill mest ha pojkar. Men det där är väl individuellt. Jag har alltid önskat mig en pojke först och en flicka därefter. Men mest av allt önskar jag att hen är frisk :)
Jag kan inte det där med nubbar tyvärr så vågar ej svara på TS fråga :(
ALLA vill väl inte ha flickor? De flesta jag läst om vill mest ha pojkar. Men det där är väl individuellt. Jag har alltid önskat mig en pojke först och en flicka därefter. Men mest av allt önskar jag att hen är frisk :)
Jag kan inte det där med nubbar tyvärr så vågar ej svara på TS fråga :(
Är inte v15 lite för tidigt för att titta? Jag trodde det var först i v18 man kan se?
Ja, du har rätt i att vissa kanske önskar sig en flicka (lite väl mycket ibland kanske) men definitivt inte alla, som du påpekade. Vi kan inte styra och ställa hur de ska tänka eller önska, de kanske alltid ha sett sig själv med en dotter bara och blir besviken när den drömmen inte blir sann? De kanske känner att de kan identifiera sig mer med en dotter. Sen finns det även de som känner att de skulle kunna identifiera sig mer med en pojke, en av mina bästa vänner vill verkligen, verkligen ha en pojke t.ex. (tror att det kan bero på att hon enbart har systrar och är lite pojkflickig av sig på personligheten, klär sig sällan i klänning och gillar sport osv).
Tycker det är helt naturligt att önska sig ett specifikt kön.
Dock bör det ju såklart inte gå så långt så man blir deprimerad, det är ju inte hälsosamt..
Btw skriver från en kass dator som inte låter mig citera inlägg.
Ja, du har rätt i att vissa kanske önskar sig en flicka (lite väl mycket ibland kanske) men definitivt inte alla, som du påpekade. Vi kan inte styra och ställa hur de ska tänka eller önska, de kanske alltid ha sett sig själv med en dotter bara och blir besviken när den drömmen inte blir sann? De kanske känner att de kan identifiera sig mer med en dotter. Sen finns det även de som känner att de skulle kunna identifiera sig mer med en pojke, en av mina bästa vänner vill verkligen, verkligen ha en pojke t.ex. (tror att det kan bero på att hon enbart har systrar och är lite pojkflickig av sig på personligheten, klär sig sällan i klänning och gillar sport osv).
Tycker det är helt naturligt att önska sig ett specifikt kön.
Dock bör det ju såklart inte gå så långt så man blir deprimerad, det är ju inte hälsosamt..
Jag var helt beredd på att såna frågor kunde komma och det är helt okej att fråga det men då måste det vara okej för mig att inte vilja svara också?
Jag blir inte kränkt av frågan men om jag hade velat ha den här diskussionen och velat svara på dom här frågorna så hade jag formulerat frågan i tråden annorlunda.
Om nån tagit illa upp så ber jag om ursäkt för det var aldrig min mening. Jag försökte svara på ett sakligt och vänligt sätt att jag inte ville svara på den frågan och att tråden inte handlade om det, varför jag inte ville att tråden inte skulle bli ett stort diskussionsforum angående varför jag vill ha en flicka.
Jag förstår att en del blir upprörda och provocerade men det är okej för alla tycker olika och ni vet inte vad jag har i ryggsäcken och jag vet inte vad ni har med er.
Naturligtvis är det absolut viktigaste att barnet mår bra och vad den har mellan benen kommer inte ha någon som helst betydelse för hur älskad den kommer bli men det var för mig onödigt att tillägga i en tråd som inte handlade om det. Nu är det förtydligat :)
För att nu återgå till frågan i tråden så uppskattar jag de svar jag fått! Om ca 1 månad får jag veta om de säger nåt på RUL. Om någon vill gissa för kul så vore det fortfarande jätteroligt :)
Hej! Du har fått många svar men ingen som vill gissa. Vad jag läst om nub-teorin är detta lite på gränsen (vinkeln på nubben i förhållande till ryggraden) men jag skulle gissa flicka.
Du ska dra av ett hårstrå, trä det runt din ring och sedan hålla över magen.
Har stämt på alla mina graviditeter, min bästa vän och ja, faktiskt alla jag vet om ;)
Du ska dra av ett hårstrå, trä det runt din ring och sedan hålla över magen.
Har stämt på alla mina graviditeter, min bästa vän och ja, faktiskt alla jag vet om ;)