• Anonym (No)

    Ställde in pga fick jobb. Bör jag betala avbokningen nu?

    Min flickvän hade bokat några nöjen till oss på alla hjärtans dag. Dock så ringde mitt jobb igår och frågade om jag kan jobba den dagen (vi hinner inte med nånting av det vi tänkte göra då). Jag tackade i alla fall ja och hon blev besviken och ledsen.

    En av sakerna hon hade bokat till oss var man tvungen att avboka ganska långt i förväg, annars debiteras man. Så nu måste hon betala för avbokningen och hon är sur på mig för att jag inte vill betala det. Hon säger att jag bör betala det för att det var jag som ställde in.

    Jag anser att hon ska betala för att det var hon som bokade allting. Då är det väl hon som är "ansvarig", eller hur jag nu ska säga.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Ställde in pga fick jobb. Bör jag betala avbokningen nu?
  • Guden Tor

    Fult av dig att inte prata med din flickvän innan du gick och tackade ja till jobbet. Hon såg väl framemot alla hjärtans dag och ville spendera den dagen med dig. Inte schysst gjort. Sålänge du inte har jättelite pengar och därför verkligen BEHÖVER jobba alla dagar du kan, så tycker jag inte att du skulle ha ställt in.

    Och för att svara på den riktiga frågan: ja, du bör absolut betala avbokningen. Precis som din flickvän säger så var det du som ställde in. Hon var snäll och bokade åt er och du ställde in. Hur kan du inte se själv att det är du som ska betala då? Alternativt, om du har superlite pengar, kan ni dela på det.

  • Stårschan

    Om du visste om att hon hade bokat in dessa saker åt er så borde du - om inte verkligen hela din karriär hänger på denna enda dag - sagt att du tyvärr inte kunde jobba eftersom du hade gjort upp andra planer medan du trodde att du skulle vara ledig, och att du dessvärre inte kan avboka dem just den här gången.

    Ja, du bör betala. Det är DU som förstör er dag tillsammans. Det räcker med att du har gjort din flickvän ledsen och besviken. Hon ska inte dessutom behöva betala.

    Om det här däremot kom som en överraskning för dig så hamnar saken i ett lite annorlunda läge, men du bör ändå vara man nog att betala, i och med att du så tydligt väljer bort henne i det här läget.

  • Dggih

    Självklart är det du som betalar, varför tackade du ens ja till jobbet från första början när du hade bestämt med din partner?

  • Stårschan

    Alternativt att hon låter bokningarna stå kvar och tar med sig en annan kille i stället. Så kan ni ju också göra.

  • Anonym (Kvinna)

    Bör?

    Du ska betala anser jag då.

    Jag hade vidare reflekterat över vårt förhållande om jag varit din tjej.

    Du visste ju att hon bokat då bokar man inte in sig på annat, inte ens jobb.

  • ventilera mera

    Alltså, det enda som kan motivera att hon skulle betala är om hon bokade mot din vilja. Annars är det bara för dig att betala, se glad ut och dessutom be om ursäkt.

  • Anonym (Hmm)

    Om ni inte hade planerat detta tillsammans så får hon betala!

  • Guden Tor
    Anonym (Hmm) skrev 2017-02-10 10:39:50 följande:

    Om ni inte hade planerat detta tillsammans så får hon betala!


    Det framgår väl ganska tydligt att de hade planerat detta? Alltså visste han om det, annars hade han nämnt det.
  • Palestrina
    Anonym (No) skrev 2017-02-10 10:26:41 följande:

    Min flickvän hade bokat några nöjen till oss på alla hjärtans dag. Dock så ringde mitt jobb igår och frågade om jag kan jobba den dagen (vi hinner inte med nånting av det vi tänkte göra då). Jag tackade i alla fall ja och hon blev besviken och ledsen.

    En av sakerna hon hade bokat till oss var man tvungen att avboka ganska långt i förväg, annars debiteras man. Så nu måste hon betala för avbokningen och hon är sur på mig för att jag inte vill betala det. Hon säger att jag bör betala det för att det var jag som ställde in.

    Jag anser att hon ska betala för att det var hon som bokade allting. Då är det väl hon som är "ansvarig", eller hur jag nu ska säga.

    Vad tycker ni?


    Jag förstår inte ens hur du kan ställa frågan. Vad har ansvar med saken att göra? Du bör betala om du vill ha en chans att komma ur det här med kärleken i behåll.
  • Guden Tor
    Anonym (Hmm) skrev 2017-02-10 10:44:40 följande:

    Självklart går jobb före nöjen


    Inte i såna här längen när man bestämt grejer med sin partner. Hade du gjort din partner besviken och tackat ja just den dagen då du hade gjort upp planer, då blir det knivigt för dig sen.
  • Anonym (Ja)

    Om du när du tackade ja till jobbet visste om din tjejs planer så ja då bör du betala.

    Om du däremot inte visste nått om några planer, utan hon planerat det som en överraskning så behöver du väl inte göra det.. men hade det var jag så hade jag erbjudit mig att betala allt eller åtminstone hälften.

  • Anonym (Skadestånd)

    Du borde inte bara betala avbokningen utan även skadestånd till tjejen. Larvig Fredagstråd!

  • viseversa

    Dålig stil av dig. Du ska betala för du skiter uppenbarligen i att hon ansträngt sig. Och du ställde in så du betalar.

  • Anonym (joo)

    Efterssom att du i stället valde att jobba och tjäna pengar i stället har du ju uppenbarligen råd att betala debiteringen då eller hur? :P

  • viseversa

    Hade du varit min kille hade jag seriöst funderat på om jag velat fortsätta med dig. Du verkar väldigt egoistisk och kall.

  • Hanky Panky
    Stårschan skrev 2017-02-10 10:34:24 följande:
    Alternativt att hon låter bokningarna stå kvar och tar med sig en annan kille i stället. Så kan ni ju också göra.
    Bra idé!

    En god vän kan funka också, det mesta man kan göra med sin kille kan man göra med sina tjejkompisar Cool
  • Anonym (12345)
    viseversa skrev 2017-02-10 12:36:14 följande:

    Hade du varit min kille hade jag seriöst funderat på om jag velat fortsätta med dig. Du verkar väldigt egoistisk och kall.


    Med tanke på hur du brukar skriva på familjeliv är det nog inte många som hade velat vara med dig från första början.
Svar på tråden Ställde in pga fick jobb. Bör jag betala avbokningen nu?