• anniiee12

Vattniga flytningar eller fostervatten!!??

Är gravid vecka 15, första barnet så allt är nytt för mig.. Har märkt ett par dagar (kanske mer till och med) att jag är så himla blöt mellan benen, väldigt vattnigt. Är inte så mycket i trosan, kanske en liten fläck som en tia eller femkrona varje dag. Hur vet man om det är fostervatten som läcker?? Tycker inte det luktar speciellt.. Om jag torkar mig med papper ser det bara blött ut, men när den blöta fläcken torkat ser det lite gulaktigt ut. Vill inte att det ska hända bebben något :(

• Svar på tråden Vattniga flytningar eller fostervatten!!??
  • Anonym (Abc)

Så har jag haft ett bra tag och för mig är de flytningar. jobbigt i längden men trosskydd är bra:)

• LillaJag06

Jag fick lära mig att om man sätter lite papper och pappret tyger upp vätskan är det fostervatten. Om det lägger sig som en hinna är det flytningar men har aldrig provat det själv.
    Finns speciella bindor för det men vet ont ehu är säkra de är.

• Fia 28

Troligen flytningar. Man kan få extremt rikliga såna när man är gravid. Väldigt ovant för mej som har nada flytningar annars, men nu får jag använda trosskydd dagligen.

• MTL

Vik och lägg en kökshandduk i trosorna, om det blir blött igenom den kan det vara fostervatten, lägger det sig ovanpå är det flytningar. Jag läckte själv fostervatten med mitt första barn, det var en liten rispa i yttersta lagret av moderkakan och helt ofarligt.

• anniiee12

Nej, så blött blir det inte att det kommer visa något med kökshandduk eller papper. Kommer ju som sagt bara typ en tia i storlek i trosorna, annars känner jag bara det blöta när jag torkar mig eller känner med handen mellan benen. Inget som rinner. Känns som (ursäkta språket) man är riktigt kåt/upphetsad..alltså i våtheten

Svar på tråden Vattniga flytningar eller fostervatten!!??