Anonym (..) skrev 2017-02-14 02:14:32 följande:
Jag har inte missförstått ditt inlägg. Du anser att du försvarade TS genom att trycka ner andra och kalla folk troll. Jag uppfattar dig som dubbelmoralisk, då du verkar tycka att du kan klanka ner på andra hur mycket du vill och samtidigt kritiserar folk andra som gör samma sak. Så enligt dina egna resonemang är du inte heller värd att slösa tid på.
Det är bara två personer som skrivit i tråden som jag uppfattar som otrevliga, och du är en av dem. Du talar om moral samtidigt som du kränker andras inlägg. Du hade kunnat välja att försvara TS utan att trycka ner andra, men istället går du till attack. Jag ogillar när folk läxar upp andra över saker som de själva gör. Allvarligt talat, om du tycker så illa om när folk trycker ner andra eller förnedrar dem så borde du väl inte uppföra dig likadant? Du använder dig till och med av personangrepp. Nä, jag förstår verkligen inte hur du tänker med dina inlägg.
Ja, kallas man inte nu för tiden för nättroll om man helt oprovocerat gnäller över något man egentligen inte har någon aning om, bakom en datorskärm, utan att känna personen i fråga? Trodde det var ett rätt vanligt begrepp nu för tiden..? Om du anser att jag är ett sk troll för att jag säger ifrån till personer som skriver elaka, onödiga kommentarer så visst får du tycka det, personligen så tycker jag det är ganska konstigt tänkt. Då måste jag ha missförstått begreppet nättroll.
Vi hade en tjej som ställde en fråga, villet hon har rätt att göra precis som alla andra.
Det hon fick till svar var att det var en dum fråga, att hon inte skriver korrekt svenska och någon skrev tillochmed "hur fan ska vi veta det?". Så otrooooligt onödigt i mina ögon att ens öppna munnen då. Har man de åsikterna snarare än något snällt att skriva så kan man istället låta bli att svara. Jag har själv varit tjejen som sitter på andra sidan för att få dessa typer av kommentarer och ingen som upplevt det själv kan förstå hur ledsen man blir. I den här tråden gjorde jag absolut inget annat än att säga ifrån till dem som lagt den typen av kommentarer, pga att jag tyckte väldigt synd om tjejen i fråga. Hur nu det får mig till att ha någon form av dubbelmoral och använda personangrepp förstår jag faktiskt inte heller. Jag skrev "ta inte ut er bitterhet på nätet och lägg energin på något vettigare".. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för de extremt kränkande och personliga påhoppen!
Well, I guess I'm the bad guy ;)