• Ulltand

Spara en kopia av mailen på Outlook

Jag skall byta dator och jobb men skulle gärna vilja ta med mig en kopia på mejlen.

Det går att spara ett mail taget i mailformat men om jag markerar flera stycken blir det bara en gigantisk svårläst textfill. Finns det något sätt? //Tack på förhand

• Svar på tråden Spara en kopia av mailen på Outlook
  • Fia 28

Du kan flytta hela inboxen som en fil (.pst) till en minnessticka.

• Ulltand
    Fia 28 skrev 2017-02-12 21:53:12 följande:

Du kan flytta hela inboxen som en fil (.pst) till en minnessticka.

Tack skall försöka det. Vet du har inboxen finns eller är det drag and drop som gäller!

• Fia 28
    Ulltand skrev 2017-02-13 11:24:53 följande:

Tack skall försöka det. Vet du har inboxen finns eller är det drag and drop som gäller!

Kan inte säga var din fil finns. Antingen söker du på .pst på datorn eller så kanske det syns från outlook options var den är sparad.
  • Ulltand

Har sökta fram ett anlat .pst Outlook nu men de är bara på typ 288 kb ?

• dfuoih

Det kan vara så att dina mail enbart sparas på mailservern.
    Isåfall får du exportera dem.

Testa File->import/export. Välj "export to a file".

• Fia 28

Du ser ju på datumen om de är nya eller inte. Om du tex arkiverar eller har flera klienter samlade till outlook så har du flera filer. Hur stora filerna är så beror ju på antalet mail.

• Ulltand
    dfuoih skrev 2017-02-13 14:30:03 följande:

Det kan vara så att dina mail enbart sparas på mailservern.
    Isåfall får du exportera dem.

Testa File->import/export. Välj "export to a file".

Nja flertalet ligger nertankade på PC: JAG FÖRSÖKER,,
  • Ulltand

Nu har jag lyckats exporter in och ut boxarna till två enorma filer i .pst format.

Fundering. Kan det blir svårigheter att plocka upp dem i annat program/lösenord etc?  Är .PST det givna  alterativet? Tack förresen :)

• dfuoih
    Ulltand skrev 2017-02-14 10:10:26 följande:

Fundering. Kan det blir svårigheter att plocka upp dem i annat program/lösenord etc?  Är .PST det givna  alterativet? Tack förresen :)

Ja. Det är inte säkert att din nya mailklient klara att importera/öppna pst. Lämpligen väljer du ett format som du vet att den klarar direkt när du exporterar eller så får du konvertera i efterhand.
Svar på tråden Spara en kopia av mailen på Outlook