• Anonym (Ledsen)

Hur ska jag bemöta den väldigt dominanta biomamman?

Är en kvinna i 30-års åldern som precis har blivit sambo med min kille sen fyra år tillbaks. Jag har inga barn sen tidigare och han har två stycken som börjar närma sig tonåren. Introducerades långt in i relationen för hans barn, relationen mellan mig och barnen är fin och respektfull. Det är inga konstigheter där, inte överhuvudtaget.

Min sambo och mamman till barnen är väldigt goda vänner, det är givetvis bra men saker och ting börjar bli lite för mycket för mig. Mamman till barnen har en tendens till att raljera och fälla lite hånfulla kommentarer till mig när vi stöter på varann. En annan sak som börjar gå mig på nerverna är när hon närsomhelst på dygnet kan dyka upp i mitt o sambons hem bara för att hämta saker, värst var när jag stötte på henne i hallen i bara trosor klockan 23 på kvällen. Hon taggar ofta min sambo på sociala medier med nostalgibilder på dem från förr, hennes revirspink börjar störa mig väldigt mycket och jag börjar bli väldigt irriterad på min sambo som aldrig gränsar henne.

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, mest få lite råd o tips på hur jag kan bemöta detta på ett konstruktivt sätt. Börjar må väldigt dåligt.

• Svar på tråden Hur ska jag bemöta den väldigt dominanta biomamman?
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-08-15 12:01:43 följande:
    Det är väl nu ilskan kommer över en.

Jag har gråtit o varit helt knäckt men igår sköljde ilskan över mig.

Har varit så jävla nedtryckt av det där äcklet. Vill bara att han ska förnedras, önskar honom inget gott!
    Ja,det är ju de olika faserna i en krisreaktion.
    Men det är bra. Använd ilskan till att sätta åt honom nu.
    Det behöver han.
    Carpe Diem
  • Anonym (pp)

Tycker det låter som om där fanns en god portion humor i vad ni gjorde igår, låter bra. Ni skickade väl bilden till henne som du har där hon sitter i morgonrocken?

• Anonym (pp)

Ni kan ju även ta skärmdump på smset där han beskriver vad dom just hade gjort och skicka till henne när ni ändå håller på.

• nevermind

När han köpt ut dig (som han måste göra) så kan du skicka den här länken till alla hans vänner och familj. >:)

• nevermind
    nevermind skrev 2017-08-15 13:47:04 följande:

När han köpt ut dig (som han måste göra) så kan du skicka den här länken till alla hans vänner och familj. >:)

Även screenshots på sånt han skrivit på dig. Gör en Linnea, "asshole online" eller vad det heter. Outa honom.
  • Anonym (Anje)

Har gått en månad sen du skrev sist nu TS och man är lite nyfiken, hur går det med allting?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Anje) skrev 2017-09-15 16:21:50 följande:

Har gått en månad sen du skrev sist nu TS och man är lite nyfiken, hur går det med allting?

Mycket tråkigheter har hänt sen sist men det har inte att göra med mitt vidriga ex. Har fått ett väldigt tråkigt besked angående min hälsa så det kommer bli kämpigt.
  • Anonym (Mår)

Hur mår du ts? Tänker på dig

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mår) skrev 2017-09-27 02:20:06 följande:

Hur mår du ts? Tänker på dig

Rörande att folk kikar in i tråden och bryr sig. Det värmer i hjärtat.

2017 har varit ett riktigt bajsår ska jag tala om. Smutsiga separationer där jag gått ur den med hedern i behåll men med tom plånbok.

Sen fick jag nu reda på att jag har fått jävla cancer. Prognosen ser bra ut men ändå? Det finns lite gränser till vad en människa ska orka med på en o samma gång. Perspektiv har man fått på saker och på problem o det är bra det.

Sänder kärlek till dig och alla andra.

Tack för all
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-09-28 23:23:29 följande:

2017 har varit ett riktigt bajsår ska jag tala om. Smutsiga separationer där jag gått ur den med hedern i behåll men med tom plånbok.

Sen fick jag nu reda på att jag har fått jävla cancer. Prognosen ser bra ut men ändå? Det finns lite gränser till vad en människa ska orka med på en o samma gång. Perspektiv har man fått på saker och på problem o det är bra det.

Tack för all
    Men fy fan vilken skit. Vad stark du är!! Skönt att prognosen ändå ser bra ut, snart är det din tur att få må bra och ge livet vad det tål. <3
  • nevermind
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-09-16 13:29:04 följande:
    Mycket tråkigheter har hänt sen sist men det har inte att göra med mitt vidriga ex. Har fått ett väldigt tråkigt besked angående min hälsa så det kommer bli kämpigt.
    Tråkigt att läsa. Håller tummarna för dig TS. Uppdatera oss gärna emellanåt om hur du mår.
    Jag hejar på dig!
  • nevermind

Tack för all
    Har han inte köpt ut dig??
  • Anonym (Lollo)

Hur har det gått för dig? Det börjar ju närma sig ett år nu sen senast du skrev. :) Hoppas du mår bra!

• Anonym (Hm)
    Anonym (pp) skrev 2017-08-15 13:31:14 följande:
    Tycker det låter som om där fanns en god portion humor i vad ni gjorde igår, låter bra. Ni skickade väl bilden till henne som du har där hon sitter i morgonrocken?
    Håller med
  • molly50

Tack för all
    Jag beklagar verkligen det du råkat ut för. Men skönt att det i alla fall är en god prognos.
    Jag hoppas att du mår bra nu?
    Carpe Diem
  • Anonym (Anje)

Hej TS

Jag snubblade över den här tråden när jag kollade igenom gamla trådar. Finns du kvar här? Hur har det gått för dig?

Kram!

Svar på tråden Hur ska jag bemöta den väldigt dominanta biomamman?