Windows, vad är dessa engelska begrepp på svenska?
net start bitsnet start wuauserv
net start cryptsvc
Någon som kan översätta?
Var hittar jag dem på min dator?
Jag fick ett instruktionsmail med dessa.
Det där är kommandon som du skriver i kommandotolken. Där brukar man inte skriva på svenska.
Du behöver inte översätta dem. Det är kommandon som du skall skriva i kommandotolken/command prompt.
Kommer inte exakt ihåg namnen men det är följande tjänster:
bits = background intelligent transfer service
wuauserv = windows update service
cryptserv = cryptograhpic service
Du behöver inte översätta dem. Det är kommandon som du skall skriva i kommandotolken/command prompt.
Kommer inte exakt ihåg namnen men det är följande tjänster:
bits = background intelligent transfer service
wuauserv = windows update service
cryptserv = cryptograhpic service
Det där är kommandon som du skriver i kommandotolken. Där brukar man inte skriva på svenska.
1. disable antivirus
2. Run this fix http://go.microsoft.com/?linkid=9830262
3. Manually reset Windows Update components
Angående steg 1. Jag har inte betalat för datorns medföljande virusprogram
och det står att det är inaktivt/av.
Windows defender står status "inaktuell". Jag tror inte att det är aktivt? Det finns ingen knapp för att inaktivera det, bara för att uppdatera det.
Så nu ger jag mig på steg två och ser hur det går. Ok?
Jag hittade kommandotolken. Har inte kollat efter guit ännu. Vad är det för något?
Låter rätt med steg ett.
Guit = det grafiska användargränssnittet, alltså att leta upp samma alternativ i form av klickbara knappar i kontrollpanelen eller liknande. Håll dig till att skriva in det i kommandotolken så blir det bra, jag tror att de där sakerna är kluriga att hitta :)
När det gäller virus-fallet. Du måste avinstallera alla delar av virusprogrammet för att kunna aktivera Windows defender. Jag vet att det inte var helt lätt i det fallet jag hade för ett par år sedan då det låg kvar något av det jag trodde var avinstallerat och därmed inte gick att köra W. defender.