• I  väntan

Ovitrelle men ingen Lutinus?!? Stimulerat FET. Hjälp!

Hej! Jag ska göra stimulerat FET och har ätit letrozol och ska ta Ovitrelle när jag får omslag på äl-testen. Alla som gör stimulerat FET verkar få Lutinus också men på RMC i Linköping sa de att det inte finns någon anledning att ta det.

Detta trots att jag förblöder flera dagar innan mens vanligtvis. Så tänker att jag har lågt progesteron.

Dela gärna med er av era erfarenheter och kunskaper, hittar inget vettigt på google om detta mer än att alla som gör stimulerat FET verkar få Lutinus. Blev så orolig nu att det inte ska ta sig om vi inte får det:*(

• Svar på tråden Ovitrelle men ingen Lutinus?!? Stimulerat FET. Hjälp!
  • InnanVäntansTider

Åh, jag är också lite nyfiken. Har inga problem med menscykeln men har ett missfall i ryggen och min klinik skrev ut lutinus fram till testdag men inte mer sen och nu går jag och har ångest över att jag skulle fortsatt med lutinus efter att ha testat positivt?

• Snuttis2

Kan tyvärr inte svara på din fråga men har erfarenhet av rmc linköping och ivf så min fundering är om det har med grundorsaken att göra (ex ofrivillig barnlöshet, endo eller pco) och vilka preparat man kombinerar? Lutinus är vanligt vid traditionell ivf då ex menopur, puregon eller gonalF används, du nämner andra preparat vilket då får mig att tänka annan medicinsk läkemedelskombination!?

Lutinus används alltid till testdag, endast endast vid enstaka lägen längre men då ska du ha bevisat problem med progresteronet. i annat fall är läkemedlet meningslöst då kroppen producerar den mängd den behöver vid det laget! (Rmc har till och med lång ruvningsperiod så den är mer än väl ) Hur läskigt det än må känna : )

Svar på tråden Ovitrelle men ingen Lutinus?!? Stimulerat FET. Hjälp!