2Deville skrev 2017-02-13 17:44:38 följande:
Åk in till gyn akuten och kolla.
Det behöver inte vara något alls. Man kan ha som mensvärk när man är gravid. Det kan även vara olika flytningar.
Hade liknande symptom vid mitt missfall som du har. Brunflytning men även lite lite blod. Och mensvärk. Vill inte göra dig orolig men det är bättre dom gör en koll så du slipper oroa dig. Mig såg dom direkt at det var ett missfall. Och efter ett missfall så kan Stickan visa att du är gravid ett par veckor till. Trots att du inte är det.
Har haft mensvärk med mina båda barn tidigt och lite udda flytningar i början.
Är du orolig åk och kolla.
Lycka till och hoppas att allt är bra med lilla bebben!
Hur fasen tänkte du nu?! Man ska absolut inte åka till nån gynakut för lite brun flytning, oavsett om man är i v 4 eller 35. Men ffa inte så tidigt! Man kan inte se något över huvud taget på ul i v 4. En förtjockad slemhinna bara. Det skapar bra mer oro. Plus att man aldrig skulle få träffa en läkare pga mensvärk och flytning. Sjukt dåligt råd.
Till ts: Blödningar runt bim är jättevanligt eftersom kroppen gärna vill blöda då slemhinnn i livmodern är förtjockad som innan mens. Och eftersom graviditeten inte börjat växa och inte täcker hela slemhinnan i livmodern så är det lätt att det blöder lite! Mensvärken har ungefär alla som är tidigt gravida och det är för att livmodern anpassar sig för att vara gravid och tjockar på slemhinnor ännu mer och börjar växa, sakta men säkert. Det är också vanligt att man får lite småhugg och stickningar vid äggstockarna!
Skulle du börja blöda mer, alltså som en mens eller så, så kan du ringa din gynmottagning så kan dom boka en tid til dig! Men bara lite brunt eller ljus liten blödning så här tidigt är ingen anledning att göra någon undersökning :)
Du behöver absolut inte oroa dig! Att det molar betyder att där är något som växer! <3