BARN MED ADHD!!
Jag har en pojke på 6 år som utreds för ADHD bup säger att han kommer få diagnosen. Dessutom har han sömnproblem sedan han föddes och för det fick vi Melatonin vilket funkade i början. Sen slutade det funka och vi fick Theralen istället vilket funkar bra med en något högre dos.
Jag orkar inte mer. Varje dag är det krig hemma. Massa bråk, skrik, han kastar grejor ,vrålar,och svordomar. Han tål inte ett nej, vänta eller inte just nu då säger det PANG och sen är utbrottet igång kan vara upp till 1 tim och vi kan ha flera utbrott. Helgerna är en mardröm. Han har ljud, skrik och ord som han upprepar om och om igen det är aldrig tyst omkring honom. Det har inte gått en enda dag sedan han föddes som han inte gråtit. Han har dessutom låg självkänsla. Mina föräldrar förstår inte problemet och tycker att jag är hemsk och det är synd om min son. Dom förstår verkligen inte hur jag har det! Så dom kan jag inte prata med. Jag vill genom bup få medverka i en familjegrupp men det har inte blivit av än.....
Det jag vill är att komma i kontakt med andra som känner igen sig som kan ge mig råd. Jag har varit emot medicinering men inser att jag måste prova det. Vad har ni för erfarenheter?
Desperat två barns mamma....