• 2Deville

Ni som haft blödning runt v36 hur har det gått för er? När födde ni? orsak till blödning?

Hej
    Är i v 36 och precis kommit hem från sjukhuset efter en kraftig blödning.
    Trodde först att det va vattnet som gick då det kom så mycket. Va tunnflytande med rosa färg till en början. Väl på sjukhuset gick det över till vanligt blod. Hade oxå en del onda sammandragningar.
    Efter ett dygn så fick dom stopp på blödningen och sammandragningArna har avtagit.
    Men dom kunde inte hitta någon orsak.

Nu hemma kom det lite slem med rosa färg. Är så jäkla öm längst ner på magen att jag knappt kan gå.
    Gick över med nr 1 men nu funderar jag på om nr2 kanske kommer bli tidig?!

Någon som varit med om liknande och hur har det gått för er?

• Svar på tråden Ni som haft blödning runt v36 hur har det gått för er? När födde ni? orsak till blödning?
  • Linnis92

Blödde efter sex, det verkligen forsade blod så höll på att skita på mig. Eftersom jag aldrig blödigt innan så visste jag inte vad det berodde på och blev ordentligt rädd. Men det var torra slemhinnor och tydligen normalt så graviditeten fortskred till vecka 41+0.

• 2Deville
    Linnis92 skrev 2017-02-16 01:35:10 följande:

Blödde efter sex, det verkligen forsade blod så höll på att skita på mig. Eftersom jag aldrig blödigt innan så visste jag inte vad det berodde på och blev ordentligt rädd. Men det var torra slemhinnor och tydligen normalt så graviditeten fortskred till vecka 41+0.

Tack för ditt svar.
    Hört att man kan blöda efter sex. Skönt att allt gick bra för dig! ????

För min egen del så fanns liksom ingen förklaring. Inget sex???? och de kunde inte hitta någon anledning via ultraljud eller någon blödning/skada/torra lemhinnor inuti vagina. Gjordes massa undersökningar.
    Slutade med massa tabletter iaf.

Men graviditeten känns helt annorlunda mot första. Sjukt öm i magen nertill. Och massa mensvärk i rygg/mage/ ljumskar och ben. Liksom svårt att röra mig utan smärta. Sammandragningar kommer och går. Vissa är jävligt starka och gör rejält ont. Men är inte regelbundna alls. Kan vara låånga uppehåll. Och känns inte som att det är dax riktigt ännu. Men känns så konstigt och annorlunda.
  • 2Deville
    2Deville skrev 2017-02-16 12:38:50 följande:
    Tack för ditt svar.
    Hört att man kan blöda efter sex. Skönt att allt gick bra för dig! ????

För min egen del så fanns liksom ingen förklaring. Inget sex???? och de kunde inte hitta någon anledning via ultraljud eller någon blödning/skada/torra lemhinnor inuti vagina. Gjordes massa undersökningar.
    Slutade med massa tabletter iaf.

Men graviditeten känns helt annorlunda mot första. Sjukt öm i magen nertill. Och massa mensvärk i rygg/mage/ ljumskar och ben. Liksom svårt att röra mig utan smärta. Sammandragningar kommer och går. Vissa är jävligt starka och gör rejält ont. Men är inte regelbundna alls. Kan vara låånga uppehåll. Och känns inte som att det är dax riktigt ännu. Men känns så konstigt och annorlunda.
    Konstigt att en smile blir ??
    Inte riktigt vad jag skrev...
  • Linnis92

Emojis funkar inte, man får göra de klassiska smileysarna x)

Men få har ni kollat igenom att allt ser bra ut, förstår att det känns jobbigt och man blir så orolig. Men försök att slappna av. Och minsta minsta lilla så ringer du FL

• Gina43

Jag har haft blödning i v36 med båda barnen.

Första barnet = akut KS, barnet behövde komma ut.

Andra barnet = hemskickad, barnet mådde bra, ingen särskild anledning till blödningen, hade också sammandragningar och foglossning (framtill, var som om någon kört in en yxa där). De trodde att det var sammandragningarna som orsakat det. Ibland kan ju blödning vara start till förlossning, men inte denba gången. Barnet kom i v39 när han var mogen. Gick inte tillbaka till jobbet efter blödningen utan sjukskrevs och tog sedan ut semesterdagar, därefter FL fram till förlossningen.

Svar på tråden Ni som haft blödning runt v36 hur har det gått för er? När födde ni? orsak till blödning?